knop in css

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ikoster

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2009
hoi,
ik heb een stukje css geschreven..
maar ik wil dat als je over een link gaat de achtergrond veranderd maar het gebeurd niet hij blijft dus hetzelfde ziet iemand een fout of heb jij een tip?
gr ikoster:eek:
Code:
a:link
{
color:#4F81BD;
text-decoration:none;
background-image: url('bestanden/button_play.bmp');
display: block;
width:266;
height:57;
}
a:hover 
{
color:#4F81BD;
background-image: url('bestanden/button_play_highlight.bmp');
}
a:visited 
{
color: #4F81BD;
background-image: url('bestanden/button_play.bmp');
}

Laatst bewerkt door een moderator:
De volgorde is niet goed. Je hebt in de css :visited ná :hover, dus zodra je de link een keer hebt bezocht zal :visited altijd 'winnen' van :hover.
De volgorde moet zijn:
:link
:visited
:hover

Nu wordt als laatste :hover gelezen.
Overigens kan je css veel eenvoudiger. Je hoeft alleen dingen op te geven die veranderen. display, width, height en color hoef je niet nog 'ns te herhalen bij :hover en :visited.

Laatst bewerkt:
hoe je ej achtergrond afbeelding nog makkelijker kan veranderen is d.m.v background position:) pak de afbeelding die je hebt

neem de hoogte x2 bijv 80 px deze x2 160px open photoshop of een ander paket. zet de afbeelding normaal en hover onder elkaar.

in je css geef je de a tag de achtergrond afbeelding mee dus

main_menu a{
background:url('../images/bg_menu.jpg');
}

main_menu a:hover{
background-position: 0px -80px;
}

wat gebeurd er nu je hebt een afbeelding. dit aanpassen kan binnen een bestand, en op deze manier kun je hele mooie hovers maken:) ik hoop dat t wat duidelijk was :P

hoe je ej achtergrond afbeelding nog makkelijker kan veranderen is d.m.v background position:) pak de afbeelding die je hebt

neem de hoogte x2 bijv 80 px deze x2 160px open photoshop of een ander paket. zet de afbeelding normaal en hover onder elkaar.

in je css geef je de a tag de achtergrond afbeelding mee dus

main_menu a{
background:url('../images/bg_menu.jpg');
}

main_menu a:hover{
background-position: 0px -80px;
}

wat gebeurd er nu je hebt een afbeelding. dit aanpassen kan binnen een bestand, en op deze manier kun je hele mooie hovers maken:) ik hoop dat t wat duidelijk was :P

O dat is een leuke manier, weer wat geleerd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan