• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop in veld die waarde vorige cel kopieert

Status
Niet open voor verdere reacties.

boppe

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Ik heb een invulveld A7:T12 waar 60 gewichtswaarden in komen te staan.
Soms verspringen die waarden zelden en tik je dit getal steeds in.
Ik gebruik dan wel ctrl C ctrl V, maar ik ben op zoek naar een elegantere oplossing die ook voor mijn collega's werkt die niet zo goed zijn met excel en toetscombinaties...

Ik zou graag een knop bij dit veld willen hebben waar 'kopie' op komt te staan en die de laatst ingevoerde waarde kopieert en vervolgens naar de volgende cel gaat. Dat kan bijvoorbeeld een keer of 10 gebeuren en dat je dan weer een andere waarde moet invoeren die dan vervolgens weer een paar keer dmv die knop kopieert etc...

excelknip.JPG
Die knop toevoegen is niet zo lastig, maar hoe ziet zoiets in een macro uit?

Boppe

Dat moet dan inderdaad wel met een macro. Als je een voorbeeld documentje plaatst kan ik dat er wel voor je inbouwen.

Het automatisch kopiëren van de vorige waarde gaat op deze manier wel erg snel en direct, toch knoop ik deze functie liever aan een knop.
Het is niet vanzelfsprekend dat de opeenvolgende waarde identiek is aan zijn voorganger. Het komt is sommige situaties vaak voor, maar niet altijd...

Groet Boppe

Laatst bewerkt:
Jongelui,

Kunnen jullie svp bijlagen hier in het forum uploaden ?
Dan blijft de draad ook zinvol voor latere bezoekers.

Laatst bewerkt:
En hoe doen we dat met bestanden groter dan 100kb?

kleiner maken (evt. zippen) en beperken tot de kern / illustratie van de vraag.

Zippen zal niks helpen met een Excel document omdat dat al een gezipt bestand van zichzelf is. Daarnaast vind ik eigenlijk die 100kb wel erg beperkt. Maar dat is aan Helpmij :)

Zie de bijlage als illustratie van mijn verzoek.
Een Excelbestand dat stijf staat van de plaatjes is natuurlijk snel te groot (maar ook nauwelijks een Excelbestand)

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Range("A8:T12")) Is Nothing Then Target = Target.Offset(-1)
    Cancel = True
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een .xlsb van maken is een goeie, dat scheelt vaak al zo'n 30% in grootte.

Hij werkt TE goed dus? ;)
Ok, je wil dat de laatst ingegeven waarde d.m.v. die Kopie knop wordt geplaatst in de cel waar op dat moment de cursor staat?
Probeer deze dan eens:
http://s000.tinyupload.com/?file_id=62133445694045948454

Met verbazing kijk ik af en toe naar deze site. Sommigen kunnen ook echt toveren met excel. Petje af!
Ik ben er bijna Edmoor.
Dit gaat zoals ik wens.
Nu nog, nadat je op die knop 'kopie' hebt gedrukt, dat het naar de volgende cel springt (tab). Is zoiets er nog bij te fabriceren?

Groet Boppe

Je hebt me perfect geholpen. Zo ga ik het gebruiken...

Tige dank!

Boppe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan