• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop linken aan een blad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelha

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Hallo mensen,

Ik heb weer een vraagje.. mijn vorige is opgelost!

Dit is net iets anders, ik wil dat als ik op het knopje bereken druk in het tabblad ''Belgedrag'', dat dan in het tabblad ''Abonnementen'' de abonnementen komen te staan die in het tabel staan op het blad ''Tabel'', en dan de goedkoopste als eerst.. want ik moet het eigenlijk zo hebben dat je krijgt te zien welk abonnement het best bij dat belgedrag van Jan past.

Even voor de duidelijkheid, de abonnementen zijn maar voorbeelden hoor! Pas als alles goed werkt etc dan komen er abonnementen in te staan.

Mijn dank is groot.

Bekijk bijlage excel.xlsm

Beste Excelha,

Ik heb de code al ingevoerd en het werkt:thumb:
Wellicht handig als je nog een "clearcontents knop" erbij maakt?

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Hartelijk dank voor uw hulp! Dit is wat ik zocht, en een clearcontents knop is inderdaad ook vrij handig! Alleen nu heb ik nog een vraag, het moet eigenlijk zo zijn dat je krijgt te zien welk abonnement het best bij dat bel gedrag past, want nu is het zo dat als je op de knop drukt, het maakt niet uit met wat voor belgedrag je hebt, hij laat iederekeer de zelfde tabel zien..

Alvast bedankt!

Excelha

PS: Zou je mij de code ook kunnen laten zien van de werking van de knop?

Laatst bewerkt door een moderator:
V&A,

Echt heel erg bedankt dat u wat voor mij wilt doen! En het ziet er allemaal goed uit! Ook heel erg top dat u het op volgorde heeft gezet van goedkoop naar duur, top! Maar zou u mij de werking ook uit kunnen leggen? En waarom hij 65,- aangeeft in plaats van 35,-? Ik heb er zelf al een beetje naar gekeken, alleen sommige dingen snap ik niet, bijvoorbeeld dat er bij data buiten bundel als dat veranderd dat er dan 30,- of 15,- bij komt,

En als ik bij sms of bellen buiten bundel niks aanpas, komt er ook niks bij, het is eigenlijk zo dat als je over je bel bundel heen gaat dat je dan bijvoorbeeld 0,30cent per minuut betaald het zelfde geld voor data en sms, want met het belgedrag van Jan zou je dan toch eigenlijk op 50,00,- uitmoeten komen omdat hij niet over het bundel van Vodafone RED Super gaat? Bij Vodafone RED Essentials is het wel weer goed, daar gaat hij 300mb over de bundel heen, en 0,10x300=30,- + de maandelijkse kosten 35,00,- kom je uit op 65,- die klopt, maar dat is bij de andere niet zo, wat zie ik daar fout?

Verder ziet het er prima uit, en ik ben jullie eeuwig dankbaar! Nooit gedacht dat ik zou goed zou worden geholpen haha

Met vriendelijke groet,

Excelha

Laatst bewerkt:
In de formule in blad "tabel" kolom I stonden een aantal fouten waardoor de meerkosten buiten de bundel verkeerd berekend werden. Dit heb ik aangepast.

Er wordt inderdaad in kolom I op blad "tabel" gekeken of het verbruik binnen of buiten de bundel valt. Als het erbuiten valt dan wordt de meerprijs opgeteld bij de kosten van het abonnement. In Kolom J wordt vervolgens bepaald welke het goedkoopste is.

In jouw voorbeeld blijf je voor alle abonnementen qua belminuten en aantal SMS binnen de bundels. Met Vodafone RED Essential gebruik je 700 MB buiten de bundel en wordt de prijs dus 35 + 70 =105. Bij de rest blijf je met het dataverbruik binnen de bundel. En zijn er dus geen meerkosten. De goedkoopste in dit voorbeeld is dus Vodafone RED C.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en mocht het nog niet correct zijn dan lees ik het wel.

Bijlagen

Harstikke bedankt! Dit is inderdaad zoals ik het wou, :thumb:

Ik zal hier vast nog wel vaker langs komen haha,

Bedankt!

Excelha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan