• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop maken om rij te verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

styllo

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Beste,

Ik wil graag een knop (macro) maken in de A kolom.
Het bestand bevat ca. 5000 adressen, daarvan wil ik er een aantal verplaatsen naar een ander werkblad.
Om dat niet met knippen en plakken te moeten doen wil ik graag een knop maken.

Wanneer een rij moet verplaatst worden gewoon de knop indrukken en klaar.
Kan dat ?
En hoe ? ?

Bij voorbaat dank !

Principe:
- Plaats een knop op je werkblad (via "Ontwikkelaars" - "Invoegen");
- Laat door klikken op die knop een inputbox tevoorschijn komen waarin wordt gevraagd welke rij je wil verplaatsen (in de vba-helpfile wordt dat met een voorbeeld goed uitgelegd);
- de code voor het kopiëren van een rij van het ene naar het andere blad kun je te weten komen door handmatig de macro daarvoor op te nemen terwijl je een rij kopieert.
Als je dat gedaan hebt ben je al een heel eind.

Dag Zapatr,

Mij is het niet gelukt. Maar dat van u werkt perfect !
Alleen dacht ik nu van die van mij in uw bestand te plakken in dat van u alleen zo makkelijk werkt dat niet.
Kan je mij nog een tip geven hoe ik dat kan oplossen ? Heb geprobeerd met knippen en enkel de waarden te plakken maar ook dat helpt niet.
Probleem is dat hij in blad twee niet gaat aanvullen maar gewoon overschrijven.
wat doe ik fout ?
Thx voor uw hulp !

mvg. David

Zonder jouw bestand in te zien, zodat gezien kan worden wat je gedaan hebt, kan niemand met zekerheid zeggen wat er bij jou mis gaat. Het zou kunnen dat er bij jou in blad2 al wat stond voordat je rijen ging verplaatsen.

Plaats je bestand hier eens op het forum,
waarschjnlijk wordt je probleem dan snel opgelost.

voorbeeld

Beste,

In bijlage een deel van het bestand.
Ik kan moeilijk het volledige bestand invoegen.
Kan jij hierop verder werken aub. En ervoor zorgen dat ik dan alle andere gegevens (ca. 6000) er gewoon onder kan plakken ?

bij voorbaat dank.

Bijlagen

Je hebt mijn macro eruit gehaald zie ik.
Zo kan natuurlijk niemand nagaan wat je verkeerd hebt gedaan.
Dat was toch je vraag in bericht #4?

Oké,

Dan hebben we elkaar verkeerd begrepen.
Maar zo kan het ook. Hoe plak je mijn bestand in dat van u. Zodat uw macro blijft werken.
Daar komt het eigenlijk op neer.

Ja, dat is natuurlijk het gemakkelijkst, dan hoef je zelf helemaal niks te doen.
In jouw bestand wordt kolom A niet wordt gebruikt, dat kon noch ik noch een ander weten.
Het blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is een bestand bij de vraag te voegen.
De oplossing is eenvoudig. Maak van de regel waarin staat ..."A"& rows.count....: ..."B"& rows.count
Dit had je eigenlijk zelf moeten kunnen oplossen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan