• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop met een indruk effect

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Ik heb een tweetal knoppen gemaakt op een werkblad maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat je echt ziet dat de knop word ingedrukt?
Is dat een optie die je ergens aan moet zetten. Ik kan die niet vinden in ieder geval.
Zie de bijlage.

Bijlagen

Hoi,
Gebruik hiervoor active x besturingselement (opdrachtknop) of formulierelement (knop) en geen vormen
zie vbtje
Groet

Bijlagen

Hoi,
Gebruik hiervoor active x besturingselement (opdrachtknop) of formulierelement (knop) en geen vormen
zie vbtje
Groet

Bedankt. Jammer dat zo`n knop niet mooi op te maken is.

Ik heb een tweetal knoppen gemaakt op een werkblad maar hoe krijg ik het nou voor elkaar dat je echt ziet dat de knop word ingedrukt?
Dat doe je met een Wisselknop.

En daar kan je ook nog een plaatje in hangen:

Een Wisselknop kun je invoegen via <Ontwikkelaars>, <Invoegen>, in de groep ActiveX besturingselementen. Daar staat de knop onderin naast het picto voor Afbeelding.

Hoi
Mischien een andere oplossing.
Met volgend stukjes code
Code:
Private Sub dotchie_Click()
''///////////////   Hier uw code
Range("K1").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "Hello"
    Range("K2").Select

End Sub

Private Sub dotchie_MouseDown(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
dotchie.SpecialEffect = fmSpecialEffectSunken

End Sub
Private Sub dotchie_MouseUp(ByVal Button As Integer, ByVal Shift As Integer, ByVal X As Single, ByVal Y As Single)
dotchie.SpecialEffect = fmSpecialEffectFlat

End Sub
Via active x afbeelding (image)
Maak een paar plaatjes aan dat je leuk vindt (als knop)
Kan ook met active X label
Zie vbtje
Groet

Bijlagen

Hoi,
@wieter, aparte benadering maar wel leuk gevonden
Deze regel is echter overbodig
Code:
Selection.ShapeRange.ZOrder msoBringToFront 'Foto naar de voorgrond
Groet

Klopt, die regel is overbodig.
Ik gebruik die routine om kleine foto's, vergroot naar de voorgrond te brengen, en dat is hier nu niet van toepassing.
Die regel is door onachtzaamheid blijven staan.

@vrouw,
je kunt het ook simpel houden.
Gebruik niet de knoppen uit je voorbeeld, maar Acivex-knoppen.
Als je op knop1 klikt geef je die een bepaalde kleur en laat je knop2 de standaardkleur grijs behouden,
Als je op knop 2 klikt, geef je knop 2 de kleur van knop 1 (of een andere kleur) en geef je knop 1 de standaardkleur grijs.
Je kunt dan aan de kleur zien welke knop actief is.

Allemaal bedankt voor het mee denken en het uitleven op een knop.
Ik kan er voorlopig weer verder mee, thanks.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan