• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop naam verwijzen naar een cel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit098

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
beste forumleden.

Weet iemand of het ook mogelijk is om knoppen in excel (knop (formulierelement)) een naam de geven die in een cel staat?

dus kort gezegd de naam van de knop is =C1

Bedoel je echt de naam van de knop of heb je het over het opschrift?

Laatst bewerkt:
En is het een knop in het document of in een userform?
In het eerste geval, is het dan een ActiveX knop of een formulierbesturingselement?

Wat je wil kan wel, maar hoe het moet is dus afhankelijk van het soort knop.

Laatst bewerkt:
Tja... Ik begrijp het verschil niet helemaal.

wat ik wel weet als ik een formulierbesturingselement kopieer dat functie (macro) waar hij voor bedoeld/aangekoppeld is blijft werken in een ander tabblad.

dus op dit moment gaat daar mijn voorkeur naar uit.

Er is verschil in het gebruik achter de schermen. Maar het gaat dus om een formulierbesturingselement. Als je al een document hebt, plaats deze dan hier even. Dat is de kortste weg om een goed werkend voorbeeld te krijgen want ik begrijp dat je zo'n knop wilt kopiëren van het ene werkblad naar het andere, zonder dat dit van invloed is op de macro die er achter zit.

Laatst bewerkt:
Prima. Ik moet nu weg maar zal er straks even naar kijken. Tenzij iemand me voor is :)

Voor het voorbeeld zoals gesteld in je document kun je dit gebruiken:
Code:
Sheets("Menu").Shapes("Button 39").TextFrame.Characters.Text = Sheets("Instellingen").Range("C18").Value

Looping en het gebruik van variabelen kun je er vast zelf wel inbouwen. Voor het gemak en de logica zou ik wel de shape naam en nummering gelijk houden aan een kolom en een regel in het instellingen blad. Of andersom natuurlijk ;)

Laatst bewerkt:
Ok dan. En graag gedaan :)

Een ActiveX knop heeft een naam die je, als je de button hebt geselecteerd, linksboven in het werkblad kunt zien. Daar waar anders een cel adres staat. Die naam gebruik je ervoor volgens dit voorbeeld:
Code:
Sheets("Menu").Commandbutton1.Caption = Sheets("Instellingen").Range("C18").Value
Hierbij staat Commandbutton1 voor de naam van de ActiveX knop.

Nu zie je ook waarom ik zo graag het juiste type wilde weten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan