• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop om bij te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roelant

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Er werd mij verteld dat de regel "Application.Volatile" in VBA ervoor zorgt dat alles bijgewerkt wordt als je iets veranderd in de sheet. Nu wil ik eigenlijk een knop of zo hebben die alles bijwerkt als je er op drukt. Is dit te maken in excel? Zo ja, hoe?

Wat bedoel je met alles bijwerken?
Je kunt het herrekenen op handmatig zetten en dan via F9 alles laten herrekenen, of via Shift+F9 alleen het actieve werkblad.
Bedoel je dat?
Richard

Ja, dat is inderdaad een stuk makkelijker ja.

Maar als ik dit nu wel in een knop wil doen, hoe doe je dat dan? Het is misschien wel makkelijker zo'n knop voor mensen die weinig verstand hebben van Excel. (en mijn bestand kan door die mensen bekeken worden).

Maak dan een knop en gebruik de code in deze macro:

Code:
Sub Herberekenen()

ActiveSheet.UsedRange.Calculate

End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Ok, mijn vraag is eigenlijk ook een beetje: Hoe maak je een knop?
Of stel ik nu een hele domme vraag?

Goed, de knop staat op de sheet. Nu had ik de knop de volgende opdracht gegeven:

ActiveSheet.UsedRange.Calculate

Hij doet echter niet wat ik wil dat hij doet.

Hij moet alle functies die er bestaan opnieuw uitvoeren. Ik weet niet of dit hetzelfde is als herberekenen.

Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd. In dat bestand is het heel simpel. Hij moet bij de druk op de knop de functie StaatErKleurIn() opnieuw uitvoeren (maar ook als er andere functies bij zouden staan moeten die geupdate worden). Dat zou dus betekenen dat er 3x WAAR komt te staan.

Bijlagen

Het moet zijn:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()

ActiveSheet.Calculate

End Sub

Wigi

Helaas werkt dat ook niet. Bij jou wel dan als je dat invoert in mijn voorbeeldbestandje?

Helaas werkt dat ook niet. Bij jou wel dan als je dat invoert in mijn voorbeeldbestandje?

Jep

Ik haal een kleur weg, druk op de knop, niets gebeurt er.

Dan pas ik de macro aan, druk op de knop en er komt 1 FALSE te staan.

Wigi

Vreemd, bij mij werkt het niet. Wil je het nog eens proberen met het bestand dat ik nu bijvoeg dan? Dit is het bestand dat volgens jou zou moeten werken, echter, bij mij werkt het dus niet.

Bijlagen

Dan begrijp ik het ook niet :(

Zelfs bij Extra > Opties > Berekenen, niets te vinden.

Het moet zijn:

Code:

ActiveSheet.Calculate

End Sub

Wigi

Door het gebruik van de knop verliest hij de focus op het werkblad.
Door eerst ActiveCell.Select op te nemen werkt ActiveSheet.Calculate wel.
Misschien is er een mooiere methode voor, deze werkt in ieder geval.

Code:

ActiveCell.Select 
ActiveSheet.Calculate

End Sub

Als het om meerdere knoppen gaat kun je ze ook op een userform zetten, dan heb je het probleem ook niet en kun je alleen ActiveSheet.Calculate gebruiken.

Ik weet niet wat er mis is, maar bij mij werkt dat ook niet.

In ieder geval bedankt

Je kan nog altijd wel via de knop de formules allemaal 1 voor 1 terugplaatsen, maar of dat handig is, is een andere paar mouwen...

Die ActiveX-knoppen leveren soms problemen op.
Weet niet waarom.
Ik heb er een Formulieren-knop op gezet en bij mij is het probleem opgelost.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan