Knop om een nieuw record aan te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwinman

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2004
Hallo,

Ik weet niet of er iemand is die mij kan helpen. Ik wil een formulier maken in access. En op dat formulieren moeten dan een aantal knoppen komen. Zodra ik op een van die knoppen druk, dan moet de datum van vandaag en een vaste waarde worden ingevoegd in een tabel. Ik heb al een heleboel zitten zoeken maar ik kan hier de VB code niet voor vinden. Kan iemand mij helpen?:thumb:

Knop om nieuw record aan te maken kan gebeuren via de werkset. Maak frormulier in ontwerpweergave ->Klik in de werkset op opdrachtknop -> Kies record bewerking -> nieuw record toevoegen. Volg de wizard.

Geplaatst door vanzwam
Knop om nieuw record aan te maken kan gebeuren via de werkset. Maak frormulier in ontwerpweergave ->Klik in de werkset op opdrachtknop -> Kies record bewerking -> nieuw record toevoegen. Volg de wizard.

Ja maar dan wil ik dat er automatisch steeds een vaste waarde wordt ingevuld in de DB als je op die knop drukt. Je mag alleen die knop zien, niet de invoerveldjes.

Geplaatst door vanzwam

Ja maar dan wil ik dat er automatisch steeds een vaste waarde wordt ingevuld in de DB als je op die knop drukt. Je mag alleen die knop zien, niet de invoerveldjes. En let op ik wil meerdere knoppen hebben die allemaal een verschillende waarde in de DB zetten als ik er op druk.

Als iemand me uit kan leggen hoe dat met een macro kan graag!

Laatst bewerkt:
Die invoervelden kan je onzichtbaar maken. -> invoerveld klikken -> eigenschappen -> opmaak -> zichtbaar = NEEN.

Welke vaste waarde wil je hier invullen??

docmd.runsql("INSERT INTO tabel (datumkolom1, tekstkolom2) values(" & now() & ",""waarde")";

Is wel even vogelen met haakjes en quotes enzo. Maak anders even de query met de querywizard of in design view. Dan kun je em in SQL view zetten en dan in de VBA editor plakken.

Grtz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan