valt niet mee
Bartuls,
Op zich heb je natuurlijk volkomen gelijk. De vraag blijft natuurlijk: welke informatie wel en welke niet. Ik had in dit voorbeeld ook kunnen vermelden welke velden allemaal bestaan, van welk soort ze zijn, hoeveel records er zijn, welke tabellen nog meer bestaan enz.
Dat heb ik ooit eerder gedaan en kreeg toen op me fl... omdat ik veel teveel informatie gaf die er niet toe deed. Tja, als ik wist wat het probleem was had ik het zelf wel opgelost. Kan ik het niet oplossen dan probeer ik te bedenken welke informatie zondermeer nodig zal zijn en welke er mogelijk niet toe doet. En helaas, dan blijkt natuurlijk altijd weer dat er een stukje ontbreekt. Overigens, als je het draadje nog een bekijkt, is langzamerhand een oplossing ontstaan over iets waarvan ik in het begin helemaal niet wist hoe het kon worden aangepakt. Ik kon op dat moment dus echt niet weten dat je moest weten dat het over niet-numerieke velden zou gaan.
Ik zal in het vervolg proberen een betere scheiding tussen nuttige en niet nuttige informatie te geven.
In ieder geval zeer bedankt. Ik het morgen uitproberen (en hoop natuurlijk dat niet blijkt dat ik nog wat vergeten was te vertellen).
Arno.