knop op form moet resultaat query in textbox zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

garfieke

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Ik ben bezig met een project waarbij ze een inventaris van voorwerpen bijhouden. Elk voorwerp in de tabel heeft een specifiek nummer dat we met een query berekenen. Deze query geeft slechts 1 resultaat terug.
Ik heb tevens een form gemaakt waarbij ze een voorwerp kunnen ingeven en 1 van de veldjes is specifiek nummer.
Achter dit veld heb ik een knop geplaatst dat de aangemaakte query zou moeten uitvoeren en het resultaat (slechts 1 gegeven) van de query in de tekstbox specifiek nummer veld plaatsen.

Ik heb reeds geprobeerd om dit bij standaardwaarde in de tabel te plaatsen, maar deze blijkt geen queries aan te nemen.
Ook het knopje een query laten uitvoeren geeft enkel een extra venster met de query. DoCmd.OpenQuery werkt ook niet naar behoren en opbouwen van een expressie lukt ook niet!
De SQL van de query heb ik ook met een DoCmd.RunSQL laten lopen maar ook zonder veel resultaat.

Access is blijkbaar weer even te lang geleden dat ik er nog mee gewerkt heb, kan iemand mij uit de nood helpen?

Je hebt inderdaad al een aantal opties geprobeerd, maar de goede zit er nog niet bij ;)
Om te beginnen: je kunt via VBA (Docmd) wel een query laten uitvoeren, maar geen selectiequery. Dus ik vermoed dat je de berekening daarmee hebt gemaakt. Daarover later meer. Eerst een paar oplossingen:

Oplossing 1.
De makkelijkste oplossing: koppel de berekenquery aan de Recordbron van je formulier; ik vermoed dat je op het formulier een recordbron gebruikt die je zou kunnen koppelen aan de query (met het sleuteleveld), en in dat geval kun je een extra tekstveld toevoegen met het berekende veld.
Oplossing 2.
Maak de berekening niet in een query, maar gelijk op het formulier. Dit werkt natuurlijk alleen als je alle velden die je voor de berekening gebruikt in de Recordbron hebt staan. Kijk dus eerst of dat is, om dat dit mogelijk is.
Oplossing 3.
Gebruik een Recordset via VBA om de query te openen, de waarde van de berekening uit te lezen en toe te wijzen aan het tekstveld.

Er zijn wel meer opties denk ik, maar hier moet je wel even mee vooruit kunnen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan