Knop op laptop voor browser te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Endroine

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Je raad het al, die knop opent internet explorer >.>
Ik weet dat dat waarschijnlijk niet hier hoort maar geen idee waar wel o-o
Ik wil dus dat hij firefox opent in plaats van internet explorer. Ik wou eerst windows live mail hebben als ik op de mail knop zou drukken en dat is gelukt maar als ik hetzelfde doe voor voor de internet knop -> firefox dan is dat schermpje ineens weg.
(Standaard Programma's -> Programmatoegang en standaardprogramma's instellen) Ook als ik nu alleen die van firefox wil doen gaat dat schermpje meteen weg o-o
Weet iemand een oplossing?

Probeer Firefox je standaard browser te maken, i.p.v. Internet Explorer.

Druk op EXTRA, daarna op OPTIES. (in Firefox)
96icdf.png

Ga dan naar het tabblad Geadvanceerd (1), daarna het kleinere tabbladje Algemeen (2), druk dan op de knop Nu Controleren (3).
vzc5z5.png

Succes :)

het was idd niet de standaardbrowser, maar als ik op de knop druk opent hij nogsteeds internet explorer (moet ik die dan verwijderen ofzo?)

Je moet ''altijd controleren of firefox de standaardbrowser....'' aanvinken, en daarna Firefox opnieuw opstarten.
Dan zal hij aangeven dat Firefox niet de standaardbrowser is, en dan vraagt hij meteen of je deze standaard wilt maken.

stond al aangevinkt, heb um toch maar opnieuw opgestart maar hij zegt niks o-o

Even snel van internet afgehaald:

# Open Internet Explorer (IE)
# Ga in IE naar Extra | Internet opties | tabblad Programma's
# Vink onderaan dit tabblad de optie 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is' aan
# Klik op 'Toepassen' en 'OK'
# Sluit IE
# Start IE weer op en klik op 'Ja' als u gevraagd wordt of u IE als standaardbrowser wilt instellen
# Ga weer naar Extra | Internet opties | tabblad Programma's en haal onderaan dit tabblad het vinkje bij de optie 'Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is' weg
# Sluit IE
# Open Firefox en klik op 'Ja' als gevraagd wordt of u Firefox in wilt stellen als standaard (default) browser (en laat het vinkje bij 'altijd controleren...' staan)
# Verschijnt deze vraag niet, ga dan in Firefox naar Extra | Opties | Algemeen, vink de optie bij Standaard browser aan en klik op 'Controleer nu'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan