Knop op Ribbon

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrDummy

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2015
Ik heb een knop op een eigengemaakte Ribbon van een formulier. Onderstaande werkt prima zolang het formulier zelf is geopend. Echter het formulier is een tab op een Formulier. Op een of andere manier kan hij het (tab)formulier niet meer vinden.

Eerst de XML-code in de tabel voor de eigen Ribbon, deze activeert de functie btDGM:

Code:
<customUI xmlns="http://schemas.microsoft.com/office/2009/07/customui">
  <ribbon startFromScratch="true">
    <tabs>
     <tab id="UKlkp" label="UN Check">
        <group id="UNgrpList" label="Preview">
           <button id="FilePrintPreview" label="Preview" size="normal"
            onAction="=btDGM()"/>
        </group>
       </tab>
    </tabs>
  </ribbon>
</customUI>

in de btDGM Staat nu (en dit werkt zolang het formulier alleen is geopend). Deze roept de Sub aan van het formulier.

Code:
Public Function btDGM()

Forms![frmCreateDGM].DeckReport

End Function

Ook de DeckReport is een Public Sub en zoals je ziet is deze onderdeel van het Formulier. Dit werkt dus, zolang ik het maar alleen open en niet als onderdeel van het grotere geheel.

Paar dingen die ik al geprobeerd heb:
- Ook wanneer ik de btDGM Functie verplaats naar de Module ipv het formulier dan blijft dit probleem zich voordoen.
- Wanneer ik de naam van het Hoofd Formulier (waar frmCreateDGM dus onderdeel van is) er voor invoeg (dan wordt het Forms![frmStart]![frmCreateDGM].DeckReport) dan blijft het probleem zich voordoen.

Maar links of rechtsom : probleem blijft bestaan. :confused:

Waarom gebruik je een functie om een andere functie aan te roepen? Nogal omslachtig lijkt mij.

Eigenlijk gaat het eerste gedeelte goed. De knop functioneert en roept de functie aan. Deze functie probeert de Sub aan roepen die in het klasseobject van het formulier zit. Dit lukt dus niet als het formulier als Tab in het hoofdformulier zit maar lukt wel wanneer de tab alleen wordt geopend zonder hoofdformulier.
Direkt de Sub aanroepen vanuit de knop heb ik geprobeerd maar is me (nog) niet gelukt. Op internet kom ik eigenlijk ook niet anders tegen om eerst via een functie te gaan en daar iets te doen. Hier kun je dus ook een sub van een formulier aanroepen.

Bijvoorbeeld:

http://www.accessribbon.de/en/?Downloads

Hoi,

Na gewoon even wat proberen ben ik eruit. Het juiste is:

Code:
Forms![frmStart]![frmCreateDGM].Form.DeckReport

Zal wel met mijn leesvaardigheid hebben te maken....:thumb:

Anyway: Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan