• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop plakken als waarde in specifieke rij en specifieke kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Judithdoek

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2021
Hallo,

Kan iemand van jullie mij helpen?

In bijgevoegde Excel sheet ziet u een bestand met 2 bladen. In invoerblad is het de bedoeling dat andere gebruikers snel gegevens in kunnen voeren, zonder afgeleid te raken door allerlei data. In Data komen de gegevens te staan, door formules (vert.zoeken, horiz.zoeken, als, tekst.samenvoegen etc.) die hieraan zijn gekoppeld. Het probleem is nu dat het nummer waarnaar gezocht wordt iedere keer verandert, waardoor de gegevens verdwijnen. (ik hoop dat dit duidelijk genoeg uitgelegd is, anders laat maar weten) Ik wil dat andere gebruikers de gegevens invoeren en daarna op de knop doorvoeren klikken. Deze macro's die in de knop zijn verwerkt, moeten ervoor zorgen dat de rij waarin het nummer staat waarnaar gezocht wordt, specifieke kolommen plakt als waarde in die rij.

Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is, zo niet dan hoor ik het graag!

Groeten!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dus iets in de trant van =als(vert.zoeken(C4;A:C;3;0); in de rij waar vanuit cel C4 gezocht wordt plakken als waarde in C(en dan rijnummer).

Waarom al die samengevoegde cellen? Je kan de kolombreedte en rijhoogte toch aanpassen voor hetzelfde resultaat. VBA en samengevoegde cellen wil nog wel eens problemen geven. Waarom gebruik je geen Userform als je toch met VBA aan de gang wilt?

Als basis kan je dit in de huidige opzet gebruiken.
Code:
Sub VenA()
  ar = Array([C4].Value, "", [F4].Value, [I4].Value, CDbl(Date))
  With Sheets("data")
    y = Application.Match(ar(0), .Columns(1), 0)
    If IsNumeric(y) Then .Cells(y, 1).Resize(, UBound(ar) + 1) = ar
  End With
End Sub

Oh dat wist ik niet, ik ben vrij nieuw in de wereld van VBA en sinds een maand snap ik een aantal mogelijkheden hiermee, dus vandaar!

Maar bedankt voor de tip!

Als ik een userform aanmaak hoe ziet de formule er dan uit?

Dan zal je eerst een bestand met Userform moeten plaatsen. (er zijn best veel mooie voorbeelden te vinden op deze site)

Nb. Het is overigens geen formule.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan