Knop tekst vetgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcotica

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Hallo,
Op mijn formulier heb ik een knop staan waarvan ik de tekst erop vetgedrukt (bold) moet worden, wanneer het formulier dat wordt geopend gevuld is met data en wanneer er geen dat in het formulier staat de tekst op de knop 'normaal' moet zijn.
Hoe kan ik dit makkelijk met een script maken?

De data in het formulier dat wordt geopend is gemaakt staat gewoon in een tabel. Het script achter de knop voor de 'whereCondition'is

DoCmd.OpenForm ("frm_Volmacht-maatschappijen"), acNormal, , "[Vol_NummerVolmacht]=" & Me![Vol_NummerVolmacht], acFormEdit

Ik vermoed dat er waarschijnlijk eerst een qry gemaakt moet worden.

Ik hoor graag van jullie

Mvg
Marco

Voorbeeldje welke code je moet gebruiken. Zelf aanpassen aan jouw situatie.

Bijlagen

Voorbeeldje welke code je moet gebruiken. Zelf aanpassen aan jouw situatie.

Thnx voor het bericht. Het is geheel duidelijk en makkelijk in voeren, maar er wordt echter rekening gehouden met eventuele data die aanwezig is.
Is dit mogelijk?

(Bijna) alles is mogelijk.... In dit voorbeeldje wordt gekeken naar records van vandaag in de tabel meterstanden. Als die er zijn, is de knop vet, anders niet.

Code:
Private Sub Form_Current()
Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT * FROM Meterstanden WHERE [Datum]=#" & Date & "#"

With CurrentDb.OpenRecordset(strSQL)
    If .RecordCount > 0 Then
        Me.Cmd_Knop.FontBold = True
    Else
        Me.Cmd_Knop.FontBold = False
    End If
End With
End Sub

Thnx voor het bericht. Het is geheel duidelijk en makkelijk in voeren, maar er wordt echter rekening gehouden met eventuele data die aanwezig is.
Is dit mogelijk?

Een beetje zelf experimenteren mag ook wel hoor. Alles op een presenteerblaadje krijgen, is wel erg makkelijk en niet bevorderlijk voor je creativiteit.

Octafish heeft het al zo druk met al zijn voorbeeldjes maken. ;)

Bedankt voor je heldere opgave.
Nog een hele klus om in mijn db te krijgen denk ik.
gr. Marco

(Bijna) alles is mogelijk.... In dit voorbeeldje wordt gekeken naar records van vandaag in de tabel meterstanden. Als die er zijn, is de knop vet, anders niet.

Code:
Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT * FROM Meterstanden WHERE [Datum]=#" & Date & "#"

If .RecordCount > 0 Then
        Me.Cmd_Knop.FontBold = True
    Else
        Me.Cmd_Knop.FontBold = False
    End If
End With
End Sub

Valt op zich wel mee. ik vermoed dat je het formulier wilt openen op basis van een waarde die je selecteert in een keuzelijst op je hoofdformulier? Als dat zo is moet je de constructie niet op het Form_Current event zetten, maar op de <Na bijwerken> van die keuzelijst. Je wilt dan de instelling Vet/Niet vet laten afhangen van wat er met die keuzelijst is gekozen.
Dan krijg je zoiets:

Code:
Private Sub [B][COLOR="blue"]Keuzelijst[/COLOR][/B]_AfterUpdate()
Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT * FROM [[B][COLOR="blue"]Tabel[/COLOR][/B]] WHERE [Vol_NummerVolmacht]=" & Me![Vol_NummerVolmacht]

If .RecordCount > 0 Then
        Me.[B][COLOR="blue"]Cmd_Knop[/COLOR][/B].FontBold = True
    Else
        Me.[B][COLOR="blue"]Cmd_Knop[/COLOR][/B].FontBold = False
    End If
End With
End Sub

Octa,
Wanneer op de button "Maatschappijen" gedrukt wordt wordt een formulier geopend. In de formulier zit wel of geen data in het subformulier.
Zie schermprintje.
Als deze data bevat dient de knop vet gedrukt weergegeven te worden.
Het is dus geen dropdown list/keuze lijstje. Het is me helaas ook nog niet gelukt. .....snif..
Wellicht maakt dit duidelijker?

Gr. Marco

Update: Ik heb nogmaals je code gebruikt zoals hieronder, maar dan wel met "form_Current". En........wat denk je..
Het werkt!!!!!!!!! Vaag dat het eerst niet lukte, maar THNX

Hieronder mijn script zoals deze nu is:
Code:

Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT * FROM [qry_DCF_RisicoSoortMts] WHERE [Vol_NummerVolmacht]=" & Me![Vol_NummerVolmacht]

If .RecordCount > 0 Then
        Me.KnopMaatschappijen.FontBold = True
    Else
        Me.KnopMaatschappijen.FontBold = False
    End If
End With

End Sub

Valt op zich wel mee. ik vermoed dat je het formulier wilt openen op basis van een waarde die je selecteert in een keuzelijst op je hoofdformulier? Als dat zo is moet je de constructie niet op het Form_Current event zetten, maar op de <Na bijwerken> van die keuzelijst. Je wilt dan de instelling Vet/Niet vet laten afhangen van wat er met die keuzelijst is gekozen.
Dan krijg je zoiets:

Code:
Private Sub [B][COLOR="blue"]Keuzelijst[/COLOR][/B]_AfterUpdate()
Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT * FROM [[B][COLOR="blue"]Tabel[/COLOR][/B]] WHERE [Vol_NummerVolmacht]=" & Me![Vol_NummerVolmacht]

If .RecordCount > 0 Then
        Me.[B][COLOR="blue"]Cmd_Knop[/COLOR][/B].FontBold = True
    Else
        Me.[B][COLOR="blue"]Cmd_Knop[/COLOR][/B].FontBold = False
    End If
End With
End Sub

Bijlagen

• vet.gif
    vet.gif
    19,2 KB · Weergaven: 36