knop verzenden/ontvangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter kool6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kool6

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Hallo beste mensen,
Wanneer ik een nieuwe e-mail opstel heb ik niet de knop verzenden/ontvangen tot mijn beschikking. Ik heb al via werkbalk aanpassen geprobeert maar daar staat hij ook niet tussen. Als ik Word gebruik als e-mail editor dan is het knopje er wel maar dat wil ik niet. Hoe is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet,
Martijn Kool

In Outlook >> Extra >> Opties >> e-mailinstellingen. bij Verzenden/ontvangen optie "bij verbinding direkt verzenden" aanvinken. Heb je ophet moment dat je wil verzenden wel de verbinding met internet open staan? Anders zul je eerst verbinding moeten starten, voordat je kunt verzenden en ontvangen.

Om het icoontje in de werkbalk te krijgen bij Outlook: Extra >> aanpassen>> ga dan naar tabblad opdrachten. linkerkolom geeft Categorien aan, rechterkolom de opdrachten. Ga naar Categorie Standaard en klik die aan, dan naar rechterkolom en zoeken naar opdracht "verzenden/ontvangen" aanklikken en slepen naar een werkbalk bovenin , bijvoorbeeld naast "nieuw" of naast het icoontje van äfdrukken". Moet lukken. Suk6 :thumb:

@ Andre in het berichtenvenster

@Jandee ik heb adsl dus altijd verbinding.

Quote : "Outlook: Extra >> aanpassen>> ga dan naar tabblad opdrachten. linkerkolom geeft Categorien aan, rechterkolom de opdrachten. Ga naar Categorie Standaard en klik die aan, dan naar rechterkolom en zoeken naar opdracht "verzenden/ontvangen" aanklikken"

Die opdracht staat er dus niet tussen! Ik zei dat eigenlijk al met niet zoveel woorden.

"Ik heb al via werkbalk aanpassen geprobeert maar daar staat hij ook niet tussen."

hij staat er niet tussen

Bijlagen

• knoppen.jpg
    knoppen.jpg
    31,4 KB · Weergaven: 103
hm..Zeer merkwaardig. Zit de optie niet onder een andere categorie? opmaak? zo niet, dan staat deze spreker stil...

Daar heb ik ook geen knop verzenden/ontvangen. Bedoel je "verzenden"? Die hoort er uiteraard wel in.

@ André Ik bedoel de knop "verzenden". Zoals je op de bijlage ziet staat er geen knop bij............

In de bijlage heb je standaard aangeklikt in de linkerkolom, klik hier eens bestand aan en kijk of je de opties daar aan kunt passen.

Laatst bewerkt:
@ sigma in de rechterkolom heb ik elke catgorie al aangeklikt . Ik heb me met andere woorden suf gezocht maar ik kan hem niet vinden

Zat aan oplossingen voor OE te denken ipv O. Heb bericht gewist (aanpassen), het was dus een foutje.... Laat het verder over aan Outlookdeskundigen.

Ik weet niet of je de sneltoets combinatie CTRL+M kan gebruiken in Outlook.
Dit is in Outlook Express de sneltoets combinatie voor verzenden/ontvangen.

@ Crash Ik heb het ff geprobeert maar het werkt niet. (bij mij althans)

@André OK toch bedankt voor de moeite hoor!

@Iedereen Volgens mij heb ik iets wat echt niemand kan oplossen. :(

Ik stel voor dat je je windows CD in de cd-speler doet en vervolgens kiest voor de optie herstellen en anders gewoon over de oude versie heen installeren.
Hopelijk komt het dan allemaal goed.

Succes

Het verbaast me dat je zegt dat het in Word wel kan (als email-editor), want de functie die je wenst behoort gewoon niet bij de editor.

De functie verzenden/ontvangen is in Outlook van dezelfde rang als de editor. In beide gevallen start Outlook vanuit haar hoofdmenu een subprogramma om een en ander uit te voeren.

Het is ook weinig zinvol om die programma's weer vol te stoppen met links naar nevenschikkende programma's. Je kunt immers heel simpel even je nieuw-bericht scherm verkleinen of minimaliseren om in Outlook verzenden/ontvangen te kiezen en dan terug naar je editor gaan.

Nog simpeler is Outlook instellen om automatisch om de drie of vijf minuten te laten verzenden/ontvangen.
Dus waar ligt nu het probleem?

Maarre, opnieuw installeren heeft geen zin in dit geval, Outlook kent gewoon de optie niet voor de editor.

@ rmschoof Er zijn inderdaad wel oplossingen voor te verzinnen (word als editor gebruiken, scherm verkleinen e.d.). U moet weten dat het niet mijn eigen computer is maar een cursistencomputer. Mensen die moeten leren hoe ze met outlook om moeten gaan zitten achter die computer. Ze raken natuurlijk in de war wanneer er een knop ontbreekt. Opnieuw installeren heeft inderdaad geen zin. Outlook neemt oude instellingen over.
Om nu heel de computer opnieuw te installeren voor een knop is mij ook wat te gortig....................

En heb je al geprobeerd om office te herstellen?

Start->instellingen->configuratiescherm->software->office opzoeken->toevoegen/verwijderen kiezen, als dan de setup begint krijg je de mogelijkheid om office te herstellen.

Eigenlijk zou die inderdaad gewoon te zien moeten zijn, bij eigenschappen/aanpassen van je 'standaard' werkbalk bijna helemaal onderaan in het rechter 'scroll scherm'

P.S. Zowel in Outlook als Outlook Express kan je op f5 drukken om te verzenden/ontvangen, werkt natuurlijk wel maar het is niet de oplossing om die knop terug te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan