knop verzenden/ontvangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter kool6
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maestro,

De knop <B>bestaat niet</B> in Outlook (2000) voor het berichtscherm. Je kunt hem met opnieuw installeren of Office herstellen dus ook niet terugkrijgen.
Daarom werkt ook F5 niet als je in een geopend bericht bent.

Kool6:

Misschien een goed moment om de cursisten te leren dat er verschil zit in het ene en het andere scherm. Uiteindelijk zullen ze ook vaak zat tegen komen dat de menubalken er anders uitzien vanwege aanpassingen door de gebruiker.
Of wanneer ze een andere versie gaan gebruiken.

Sterkte.

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar in welk (bericht) venster ik ook sta in outlook 2000 ik heb altijd de knop verzenden/ontvangen.
Ok bij een nieuw bericht venster staat alleen verzenden, maar dat staat voor outlook gelijk aan verzenden/ontvangen.

attachment.php

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar de knop verzenden staat niet gelijk aan de knop verzenden/ontvangen. Met verzenden in een berichtvenster stuur je de mail naar je Postvak Uit. Indien je in je instellingen van Outlook hebt staan dat je direct wilt verzenden, zal Outlook proberen alle mail in Postvak Uit die horen bij het account waarmee je online bent direct te verzenden naar je mailserver.

Met ontvangen heeft dat niets te maken, met een andere instelling bepaal je om de hoeveel tijd je automatisch wilt ophalen. Als die waarde laag staat kan het wel lijken dat de knop in het berichtvenster het doet, maar dat is echt niet zo.
Ontvangen gebeurt hier ook alleen maar voor het account dat online is.

Met de knop verzenden/ontvangen wordt de mail op alle accounts opgehaald. Of verzonden, maar dan moet je soms van verbinding wisselen Meestal kun je geen mail welke je in 'berichtopties' hebt toegedeeld aan bv planet verzenden via zeelandnet.

Kortom, je hebt geen knop verzenden/ontvangen in je berichtvenster. Sorry.

Geplaatst door rmschoof
...............Met ontvangen heeft dat niets te maken, met een andere instelling bepaal je om de hoeveel tijd je automatisch wilt ophalen. Als die waarde laag staat kan het wel lijken dat de knop in het berichtvenster het doet, maar dat is echt niet zo.
Ontvangen gebeurt hier ook alleen maar voor het account dat online is.

Met de knop verzenden/ontvangen wordt de mail op alle accounts opgehaald. Of verzonden, maar dan moet je soms van verbinding wisselen Meestal kun je geen mail welke je in 'berichtopties' hebt toegedeeld aan bv planet verzenden via zeelandnet.

Kortom, je hebt geen knop verzenden/ontvangen in je berichtvenster. Sorry.

Sorry, maar ik kan het niet helemaal met je eens zijn.
Als ik op de knop verzenden druk voor het verzenden wordt direct ook de binnenkomende mail opgehaald, ook ik heb net zoals de vragensteller een directe (kabel) verbinding met het internet. Verder heb ik ook verschillende accounts die allemaal tegelijk worden afgehandeld, dus niet stuk voor stuk (de optie 'dit account opnemen bij berichtverzending en synchronisatie)

Maar daar draait het hier volgens mij niet om, kool6 heeft de HELE knop dus niet en het gaat er dus om die knop terug te krijgen die er wel degelijk hoort te staan.
Ik heb Outlook 'standaard' geïnstalleerd, dus geen knoppen toegevoegd/verwijderd, het lijkt mij als kool6 ook geen rare aanpassingen heeft gedaan die knop er dus zou moeten staan.

Zoals ik al eerder uitlegde is het programma zodanig gestructureerd dat deze knop voor de berichtvensters niet bestaat en dus niet is terug te zetten.

Ook niet als het lijkt dat je met de knop verzenden (in een LAN) tegelijk ook ontvangen start.
Probeer maar eens: offline gaan, nieuw bericht, verzenden.
Je krijgt beslist geen foutmelding dat de post niet kon worden opgehaald.

Toch vreemd
hier twee screenshots

Computer 1 en computer 2

Twee verschillende computers met dezelfde software.

hoe kunnen jullie dit verklaren?

Ik heb ook geprobeert office te herstellen maar dat haalt ook niks uit

@rmschoof "Kortom, je hebt geen knop verzenden/ontvangen in je berichtvenster. Sorry. "

excuses maar hoe komt het dat het bij de eee computer er wel is en de ander niet? Het zijn identieke computers (soft en hard)

Als je nu eens de knoppenbalk uit de menubalk sleept dan daarin klikt op het pijltje naast 'standaard' , dan knoppen toevoegen/verwijderen en dan kiest voor 'beginwaarden werkbalk'

attachment.php

Laatst bewerkt:
De knop 'verzenden' behoort natuurlijk wel in ieder berichtscherm. Ik laat de discussie over 'verzenden/ontvangen' hier buiten.

Oplossing van Maestro (hoewel klikken op het naar beneden wijzende driehoekje ook werkt zonder dat je de werkbalk isoleert) zou moeten werken.

Of misschien staat in de standaardwerkbalk bij de ene pc 'verzenden' wel als knop aangevinkt en bij de andere niet. Dan volstaat aanklikken.

Eerder gaf je aan te zoeken naar de knop verzenden/ontvangen, maar je zoekt de knop 'verzenden'.

attachment.php

Laat maar weten als dit ook niets uithaalt

Bijlagen

• aanpassen.jpg
    aanpassen.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 61
Laatst bewerkt:
Bij mijn schoonzus was het knoopje/tabje : verzend/ontvang ook weg. Wat bleek: het account was weg. Heb deze opnieuw ingevoerd, PC opnieuw opgestart en alles was weer O.K.
Is je account niet gewist? Extra/accounts/eigenschappen?

Falco

Ga eens in de werkbalk staan op een lege plaats en rechtsklik daar.
Het keuze menu komt open.
Kies aanpassen-opdrachten
Kies in het linkermenu voor extra(aanklikken) en zoek dan in het rechtermenu de optie die jew ilt hebben.
Sleep deze optie naar de werkbalk die je wilt en dan zou de optie aan die werkbalk toegevoegd moeten zijn.

@ rmschoof het gaat mij puur om de knop verzenden. Bij mij staat hij er niet bij onder de opdrachten. Onder geen enkele Categorie.

@maestro dat heb ik ook geprobeert maar haalde niets uit.

@falconetti account is prima in orde; ik kan gewoon email ontvangen en verzenden.

@sigma dat heb ik al enige malen geprobeert (ongeveer 1000 keer) maar het haalt niks uit.

@ iedereen

Ik durf me niet meer te vertonen op deze website:

Een van mn cursisten heeft de e-mail account verwijderd. vandaar de problemen....................

Dus er WAS helemaal niks te verzenden... nou ja, een mens is nooit te oud om te leren zie je wel....:D

Geplaatst door kool6
@ iedereen

Ik durf me niet meer te vertonen op deze website:

Een van mn cursisten heeft de e-mail account verwijderd. vandaar de problemen....................

Dus ik had gelijk: account was weg...:D, :D

Laten we in ieder geval blij zijn dat het opgelost is, want daarvoor is deze website er tenslotte.
En natuurlijk moet je hier blijven komen, want zulke foutjes maken we allemaal en we leren er alleen maar van.

Mvg Sigma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan