Knop voor invoegen hyperlink maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hharbers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
Ik wil in een word document wat als standaard sjabloon gebruikt gaat worden een knop maken om een hyperlink in te voegen.

Doel van de hyperlink is elke keer anders

Nu weet ik dat je met CTRL+ALT+H een hyperlink in kunt voegen maar aangezien het een formulier moet worden waarin een kind de was kan dooen wil ik het eenvoudiger.

Het liefste wil ik hetvolgende:
klik op een knop in het fomulier en functie hyperlink invoegen opent met het pad naar je juiste map met bestanden waar hyperlink naar moet verwijzen is al ingevuld, Pad is altijd hetzelfde echter doelbestand waar hyperlink naar verwijst (foto) is bij elk ingevulde formulier anders.
Heb al met macro's opnemen geprobeert maar dat lukt niet.

Teven nog een opslaan als marcro

Na het invoegen van de (diverse) hyperlinks moet het word bestand/formulier opgeslagen worden op een vaste locatie op een server onder een unieke naam welke op een vaste plek in het document staat. Hij moet deze naam dus copieren naar de "opslaan als" naam.
Zoiets Zoals dat Word het eerste woord van de tekst pakt doet bij opslaan na het maken van een nieuw document maar aangezien het elke keer opslaan als is vanaf een zelfde basisbestand is pakt hij die naam niet mee.

henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan