• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop voor vullen 'database'

Status
Niet open voor verdere reacties.

ioannis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2016
Hallo!
Graag jullie hulp bij het volgende:
Ik heb een Excel bestand waarin de planning wordt gemaakt. Deze heb ik toegevoegd in de bijlage.

Onze planner vult in tabblad: “invullen” de namen in van diegene die in een bepaalde kamer op een bepaalde dag staat. In het voorbeeld in de bijlage:
Hans staat op maandag 11 januari 2016 in de ochtend op kamer 6. In de middag van dezelfde dag en op dezelfde kamer staat Peter.

Wat ik wil:
Ik wil dat nadat de planner alle namen heeft ingevuld in blad “invullen”, dat hij op een knop klikt en dan de namen worden overgenomen in het blad “database” en in het juiste vakje worden gezet.
Dus in het voorbeeld moet in het blad “database” in cel C30 “Hans” staan en in cel D30 “Peter”

Wie ó wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!!

Vriendelijke groet,
Jan
Bekijk bijlage Kopie van Planning 2016.xlsxBekijk bijlage Kopie van Planning 2016.xlsx

Als je "Hans " en "Pter" in het vervolg wat beter schrijft hoef ik niet zo te zoeken.
Hans is met een spatie aan het eind en Peter zonder e (c1:z1 van tabblad database).

zo moet het volgens mij kloppen.

Bijlagen

Dank voor uw reactie en excusses voor de spelfouten. Ik zie echter niet wat u heeft aangepast?!

Ha, ik begrijp dat je nog nooit met macro's hebt gewerkt.
Hierbij een knopje (linksboven in werkblad database) waar je op kunt drukken om de gegevens op te halen .
Zie bijlage.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan