Knop voor zenden met bijlage in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

titatonneke

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2006
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om een knop te maken in outlook 2003. Deze knop moet ervoor zorgen dat er het mailtje verzonden word en dat er automatisch een bijlage word mee verzonden. Het lijkt erg op de oplossing die geboden word in deze thread

Het verschil zit hem in de knop.

Het is een pdf bestandje dat op de server komt te staan. Het bestand heeft dus een vaste locatie. Ik zou graag zien dat er naast de gewone verzend knop ook een knop is die het mailtje verzend en dus automatisch die bijlage toevoegd.

Bedankt voor je reactie. Maar het is inderdaad niet precies wat ik zoek. Ik denk dat dit hetzelfde doet als de oplossing in de de thread die ik in de eerste post aangaf. Als ik de bijlage bij elke mail standaard toevoeg dan lopen de mailboxen nogal snel vol omdat het toch een redelijk groot pdf bestand is. Zeker als het bestand dan ook bij alle interne mail mee wordt verzonden. Om deze reden moet er een optie zijn om met en zonder bijlage te verzenden. Omdat ik met gebruikers te maken heb, moet het op een makkelijke manier toe te voegen zijn, vandaar de knop.

Niet precies, dit script opslaan in VBA (ALT + F11) Outlooksession

‘========= vanaf hier kopieren ==============

Sub ZendAtt()
Const olByValue = 1
Const olMailItem = 0

Dim oOApp
Dim oOMail

Set oOApp = CreateObject("Outlook.Application")
Set oOMail = oOApp.CreateItem(olMailItem)

With oOMail
.To = “naam@orange.nl” ‘kan je weg halen dan krijg je een leeg veld voor verzending
.Subject = "Dit is een subject" ‘kan je weg halen dan krijg je een leeg veld voor Subject
.Body = "Test body" ‘kan je weg halen dan krijg je een leeg veld voor Body
.Attachments.Add "C:\test.txt", olByValue, 1
.Display
End With

End Sub

‘========= tot hier kopieren ===============

Dan in outlook zelf een knop toevoegen
rechter muisknop > aanpassen > Opdrachten > Macro > Project1outlookSession.ZendAtt
Dit naar je opdrachtbalk slepen.

Dan heb je een knop waar je een nieuw e-mail maakt MET bijlage (naam vd knop kan je wijzigen)
En als je de standaard knop van outlook aan klikt krijg je een e-mail ZONDER bijlage.

Als de knop niet werkt stel je beveiliging lager in, en start na instellen van outlook opnieuw op.
Extra > Macro > Beveiliging > Gemiddeld of laag.

Let wel er op dat je meer gevaar loop op aanvallen met macro virussen, dus goed op letten wat je opent.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan