• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop werkt niet meer na save en weer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Hallo,

Als ik een knop maak uit de werkset besturingselementen en ik sla het bestand op en sluit af. Als ik dan het bestand weer open krijg ik een error dat het bestand is gemaakt in een nieuwere versie van excel (ik heb 2003 SP3) en als alleen lezen wordt geopend en tevens
werken dan me knoppen niet meer ?

Iemand een idee ?

Groeten,
Jacques

Hallo,

Als ik een knop maak uit de werkset besturingselementen en ik sla het bestand op en sluit af. Als ik dan het bestand weer open krijg ik een error dat het bestand is gemaakt in een nieuwere versie van excel (ik heb 2003 SP3) en als alleen lezen wordt geopend en tevens
werken dan me knoppen niet meer ?

Iemand een idee ?

Groeten,
Jacques
Als het bestand als alleen lezen wordt geopend, dan werkt de macro inderdaad niet meer.

Als het bestand als alleen lezen wordt geopend, dan werkt de macro inderdaad niet meer.

Ja dat snap ik. Maar ik begrijp niet wat het probleem is ?

Ik sla me werk op, sluit af en daarna kan ik het dus niet meer correct openen.
En dan die melding dat het gemaakt is in een nieuwere versie van excel ????
Het is 1 en dezelfde machine.

Groeten,
Jacques

Laatst bewerkt:
Ja dat snap ik. Maar ik begrijp niet wat het probleem is ?

Ik sla me werk op, sluit af en daarna kan ik het dus niet meer correct openen.
En dan die melding dat het gemaakt is in een nieuwere versie van excel ????
Het is 1 en dezelfde machine.

Groeten,
Jacques

Betreft het wellicht een bestand dat oorspronkelijk in Excel 2007 is gemaakt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Betreft het wellicht een bestand dat oorspronkelijk in Excel 2007 is gemaakt?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nee, het bestand is altijd gebruikt in 2003. Ik heb alleen op het laatste blad knoppen.
Als ik dat blad verwijder en opsla werkt alles prima. Als ik daarna weer een blad maak met
knoppen is het probleem er weer:confused:

Je kent het bestand Roncancio :-) Op jou aanraden heb ik van de plaatjes 20, 19, 18 etc etc knoppen gemaakt zodat ik in me macro met Caption kan werken.

Groeten,
Jacques

Nee, het bestand is altijd gebruikt in 2003. Ik heb alleen op het laatste blad knoppen.
Als ik dat blad verwijder en opsla werkt alles prima. Als ik daarna weer een blad maak met
knoppen is het probleem er weer:confused:

Je kent het bestand Roncancio :-) Op jou aanraden heb ik van de plaatjes 20, 19, 18 etc etc knoppen gemaakt zodat ik in me macro met Caption kan werken.

Groeten,
Jacques

Dan ken ik het bestand zeker.:p
Maar als ik dit zo lees, dan zou het probleem dus voor elk Excelbestand moeten gelden.
Ik heb hier 2003 en 2007 dus ik kan wel even kijken of ik hetzelfde probleem heeft.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

kan het alleen niet posten, want ingepakt is het nog steeds 152Kb

EDIT; Hierbij een uigekleede versie waar het probleem ook in zit

Groeten,
Jacques

Bijlagen

Laatst bewerkt:
kan het alleen niet posten, want ingepakt is het nog steeds 152Kb

EDIT; Hierbij een uigekleede versie waar het probleem ook in zit

Groeten,
Jacques

Dit bestand kan ik in Excel 2003 openen met actieve macro's.

Speelt dit bij meerdere bestanden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De macro's blijven ook wel werken, behalve die van de buttons, die ook geen buttons meeer zijn maar plaatjes zijn geworden.

Heb net in een geheel leeg bestand een button gemaakt, en dat doet hij wel.
Het lijkt dus in dit bestand te zitten :confused:

Bij de foutmelding van excel wordt ook gemeld

"Uninitialized AciveX controles will not be opened in this version of excel.

Ik heb net in dit bestand het tabblad tactics new verwijdert en daarna opgeslagen, geen problem.
Vervolgens niuewe tab toegevoegd, er alleen een kale button op geplaatst opgeslagen en probleem is terug ????

@Roncancio, op welk OS heb jij 2003 draaien. Ik heb het hier op 3 machines getest alle winXP waarvan 2 x excel 2003 en 1 x excel 2002
Al deze machines geven hetzelfde probleem. Dan heb ik nog een laptop met Vista en 2003, die lijkt anders te reageren.

Schiet mij maar lek.

Laatst bewerkt:
De macro's blijven ook wel werken, behalve die van de buttons, die ook geen buttons meeer zijn maar plaatjes zijn geworden.

Heb net in een geheel leeg bestand een button gemaakt, en dat doet hij wel.
Het lijkt dus in dit bestand te zitten :confused:

Bij de foutmelding van excel wordt ook gemeld

"Uninitialized AciveX controles will not be opened in this version of excel.

Ik heb net in dit bestand het tabblad tactics new verwijdert en daarna opgeslagen, geen problem.
Vervolgens niuewe tab toegevoegd, er alleen een kale button op geplaatst opgeslagen en probleem is terug ????

@Roncancio, op welk OS heb jij 2003 draaien. Ik heb het hier op 3 machines getest alle winXP waarvan 2 x excel 2003 en 1 x excel 2002
Al deze machines geven hetzelfde probleem. Dan heb ik nog een laptop met Vista en 2003, die lijkt anders te reageren.

Schiet mij maar lek.

Bij mij werkt Excel 2003 op winXP.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok, even een resume wellicht dat iemand nog wat ziet.

Ik heb een bestand A waar ik al weken in werk.

Gisteren voeg ik een tab toe met daarop buttons uit de werkset besturingselementen.
Ik sla me bestand op en sluit het af.

Vervolgens wil ik het op dezelfde machine weer openen
en krijg dan de fout dat het een bestand is van een nieuwere versie van excel, hij opent het als alleen lezen. De macros op de andere tabladen werken nog maar de buttons op het nieuwe blad zijn plaatjes geworden en werken niet meer. (getest op 3 machines hier alle winXP office 2003) Nog vreemder Roncancio kan het bestand bij hem wel openen ook winXP en ook Office 2003. Bestandje heb ik hierboven gepost (post #7), als iemand het wil proberen.

Als ik het Tabblad verwijder is het probleem weg. Als ik vervolgens weer een tabblad toevoeg, helemaal leeg maar met 1 button er op is het probleem terug.

Als ik een heel nieuw bestand maak (B) en zet daar een knop in dan werkt het wel.

Iemand een geniale ingeving ?

Laatst bewerkt:
Ok, even een resume wellicht dat iemand nog wat ziet.

Ik heb een bestand A waar ik al weken in werk.

Gisteren voeg ik een tab toe met daarop buttons uit de werkset besturingselementen.
Ik sla me bestand op en sluit het af.

Vervolgens wil ik het op dezelfde machine weer openen
en krijg dan de fout dat het een bestand is van een nieuwere versie van excel, hij opent het als alleen lezen. De macros op de andere tabladen werken nog maar de buttons op het nieuwe blad zijn plaatjes geworden en werken niet meer. (getest op 3 machines hier alle winXP office 2003) Nog vreemder Roncancio kan het bestand bij hem wel openen ook winXP en ook Office 2003. Bestandje heb ik hierboven gepost (post #7), als iemand het wil proberen.

Als ik het Tabblad verwijder is het probleem weg. Als ik vervolgens weer een tabblad toevoeg, helemaal leeg maar met 1 button er op is het probleem terug.

Iemand een geniale ingeving ?

Speelt dit bij alle bestanden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
@Roncancio

Nee, als ik nu een nieuw bestand maak en daar een knop in zet werkt het wel.
Ook heb ik jouw voorbeeld bestand met die 3 knoppen gewoon kunnen openen.

Het lijkt dus echt in dit bestand te zitten, maar vreemd dan dat jij het wel gewoon kan openen.

Groeten,
Jacques

EUREKA !

Ik heb het gevonden. Om een of andere reden heb ik dit bestand ooit opgeslagen als Binair Excel 2007 bestand. Heb daar later eigenlijk nooit meer op gelet omdat het nooit eeen probleem was, tot nu dus.

Heb het bestand nus als excel 97 en 2003 werkblad opgeslagen en het werkt. Moet wel alle knoppen opnieuw maken maar OK. Ik heb ergens op dit forum gelezen dat je een knop meteen zo groot kan maken dat het een cel vult maar kan dat niet meer vinden, iemand ?

Blijft nog wel vreemd dat Roncancio het bestand zonder problemen kon openen.

Groeten,
Jacques

Dan kan je de vraag nog afsluiten (rechts onderaan op de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Om je knop aan te passen aan de celgrootte trek je de linkerbovenhoek en de rechterbenedenhoek naar de randen v/d cel terwijl je de ALT-key ingedrukt houd. Laat dan de ALT-key los en selecteer in knopeigenschappen bij kenmerken 'Verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen'. Betreft het een knop v/d Werkset Besturingselementen doe je dezelfde handelingen maar dan in Ontwerpmodus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan