Knop Word bestand verzenden via outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

postvoordennis

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2008
Hallo,

Ik wil graag in een worddocument een knop maken wat ervoor zorgt dat het wordbestand wordt verzonden naar een vooraf ingesteld email adres.

Ik weet dat dit mogelijk is via macro's of iets dergelijks, maar ik kom er niet helemaal uit. Enige sites die waarschijnlijk hulp bieden zijn:

http://www.femda.com/text.aspx?A=vn2120277806
http://www.paulsnip.nl/content/voorbeelden.asp?action=item&id=1645&grp=

Dus in het kort:

Ik stuur een Word bestand met vragen naar een vriend van mij per email --> Hij leest de vragen door en vult het antwoord in --> Hij drukt op een verzendknop IN het wordbestand zelf --> Het wordbestand wordt via outlook toegevoegd en verzonden naar mijn emailadres.

Graag hoor ik van jullie! Alvast bedank!

Maak gebruik van een distributielijst (niet in Word 2007): menubalk/Bestand/verzenden naar.../distributielijst.

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het ook via de menubalk kan maar dit bedoel ik niet.

Er moet echt een knop komen in het worddocument zelf (waar je ook de tekst typt). Dat mag een knop zijn die dus via een Macro de stappen "bestand --> verzenden naar --> email adres (als bijlage)" volgt. Alleen zou het perfect zijn als dan automatisch een emailadres wordt ingevuld.

Kan iemand een blanco worddocument uploaden waarbij een dergelijke knop en macro is ingebouwd? Dit zou mij ontzettend veel helpen.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Weet iemand uberhaubt of dit mogelijk is? Het is gemaakt met het volgende idee:

Ik wil een enquete versturen dat in een word bestand staat. Om het zo makkelijk mogelijk te maken wil ik dat het word bestand met één druk op de knop kan worden geretourneerd.

Dat gaat met een distributielijst nog eenvoudiger: als het bestand wordt opgeslagen nadat de enquête is ingevuld komt de vraag of het verstuurd moet worden naar de afzender.
Een enquête is overigens niet onzijdig; de enquête die in een Word- bestand staat.

Oke sorry ;-) Maar hoe stel ik een distributielijst samen voor DE enquête? Doe je dat in word of in outlook?

In Word: Menubalk/bestand/verzenden naar.../distributielijst.

Dat staat er bij mij niet tussen. (zie bijlage) En daarnaast is het toch niet ziets dat de invuller van de enquete het met één druk op de knop kan versturen?

Bijlagen

• Printscreen.jpg
    Printscreen.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 341
Je kan wel degelijk vanuit Word middels een button een e-mail met attachment versturen naar een vooraf gedefineerde ontvanger. Deze code werkt in de Word 2010 versie:

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim OL As Object
Dim EmailItem As Object
Dim Doc As Document

Application.ScreenUpdating = False
Set OL = CreateObject("Outlook.Application")
Set EmailItem = OL.CreateItem(olMailItem)
Set Doc = ActiveDocument
Doc.Save

With EmailItem
.Subject = "Insert Subject Here"
.Body = "Insert message here" & vbCrLf & _ Tussen de aanhalingstekens kun je tekst ingeven
"Body Line 2" & vbCrLf & _ idem
"Body Line 3" idem
.To = "emailaddress@companyname.com" Vul hier het betreffende e-mail adres in
.Importance = olImportanceNormal 'Or olImprotanceHigh Or olImprotanceLow
.Attachments.Add Doc.FullName
.Send
End With

Application.ScreenUpdating = True

Set Doc = Nothing
Set OL = Nothing
Set EmailItem = Nothing

End Sub

Weigerambtenaar,

Je code werkt perfect! Ik heb maanden geleden een zelfde code gemaakt.
Ik zou graag willen dat na het gebruik van de knop dat de code niet zictbaar is bij de ontvanger.
Is daar ook een oplossing voor?

Groeten,
Henning

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan