Knop zetten bij geselecteerd record in formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter sisva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sisva

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2014
Ik heb een formulier met een overzicht van docenten. Als er een bepaalde docent gekozen wordt (met de recordkiezer), dan wil ik dat er rechts een knop verschijnt waarop ik kan klikken om naar een ander formulier te gaan. Ik dacht dit te doen door de knop standaard te verbergen, en zichtbaar te maken bij een bepaalde gebeurtenis (namelijk het kiezen van dat record), maar dat vind ik precies nergens terug.

Ik neem aan dat je het hebt over een doorlopend formulier, want bij een enkelvoudig formulier is het record al geselecteerd. Als je op een doorlopend formulier een knop maakt in de detailsectie, is hij bij elk record zichtbaar, en kun je er een actie aan hangen die het betreffende formulier met het juiste record opent. Je hebt er overigens geen knop voor nodig, want je kunt die handeling ook aan één of meer van de velden zelf hangen, bijvoorbeeld de rechtermuisknop of (dubbel)klikken.

Ik vind een knop in mijn geval toch handig, maar ik vind het veel te druk als die knop bij alle records staat. Ik zou het veel overzichtelijker vinden als er enkel een knop zou staan bij het record dat ik geselecteerd heb. Is dat dan niet mogelijk?

Een knop in een doorlopend formulier is één object, net als velden die je daarin gebruikt. De objecten worden herhaald weergegeven. Je ziet dus meerdere knoppen, maar het is maar één knop. Knop in de voettekst zetten is een optie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan