• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop zichtbaar houden op werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

pcdummy

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Hallo experts,

Op welke manier houd ik een knop op een werkblad altijd zichtbaar?

Dus ook als er van links naar rechts of van boven naar beneden wordt gescrold.

Groeten, pcdummy

Thnx.. zover was ik ook. :thumb:

Dat gaat wel op voor 1 knop, maar met meerdere knoppen naast of onder elkaar moet ik de titels erg ver gaan blokkeren en dat is niet handig. :confused:

Groet, pcdummy

Hoi Danny,

Op zich is dit wat ik bedoel. Hoe je ook scrollt de 'knop' blijft zichtbaar. :thumb:

Het is echter een userform. :confused:

Ik heb zo'n 16 knoppen nodig waaraan ik macro's koppel. Die knoppen moeten allemaal zichtbaar blijven. Bijvoorbeeld horizontaal twee rijen van 8. Userforms zijn dan niet echt een lust voor het oog met een titelbalk en kruisje.

Heb je nog meer in je hoge hoed? :D

Pcdummy

Voor welke versie van Excel is het?
In Excel 2003 kun je een een commandbar maken met al je macro's erin.
In Excel 2007 kan dit ook, door de Ribbon aan te passen. Dit is dan alleen mogelijk voor één bestand. Hoewel het ook mogelijk is voor meerder bestanden, alleen dan heet het tabblad standaard "Invoegtoepassingen".

Groet,

Bjorn

Hoi Bjorn,

Het is voor één bestand in Excel 2007.

Hoe pas ik de ribbon aan? Kun je me daar iets meer over uitleggen?

Thnx pcdummy

Op zich zou dit een mogelijkheid zijn. :thumb:

Ik werk echter op een bedrijfsserver en kan hierop niets installeren. Dus RibbonX of Custom UI Editor kan ik niet gebruiken. :(

Oké, dat werkt. :thumb:

Nu zien dat ik die code voor 16 macro's en 16 click me knoppen werkend krijg. :confused:

Thnx voor je input

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan