knopje drukken na het afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Berichten
365
Hoi ik heb op mijn oude pc windows 2000 staan, elke keer als ik afsluit krijg ik na een tijdje een melding te zien van "U kunt uw computer nu uitzetten" dus ik moet elke keer weer wachten todat ie helemaal is afgesloten en daarna moet ik knopje drukken (weer 5 seconden inhouden) en dan pas kan ik weg, ik wil dat dat ding gewoon zichzelf uitschakeld.. hoe regel ik dat in Windows 2000?

Alvast bedankt :)
 
Het heeft met het volgende te maken alleen..........dat is een tip voor XP. Misschien heb je al wat aan de richting :)

Het wil nog wel eens gebeuren dat (nadat Windows XP opnieuw geinstalleerd is) de computer zichzelf niet automatisch uitschakelt.

Er verschijnt na het afsluiten een zwart scherm met daarop de tekst "u kunt nu de computer uitzetten".

Dit is te verhelpen door in het Configuratiescherm naar Energiebeheer te gaan en dan naar Eigenschappen voor Energiebeheer.
Ga vervolgens naar het tabblad APM en zet een vinkje voor "Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen"

Tegenwoordig heeft zo goed als elke computer ACPI wat een opvolger is van APM.
Wanneer ACPI actief is zal je die afsluitmelding ook niet krijgen.
Dus bovenstaande geldt alleen als je de APM geactiveerd hebt staan in het bios.
Ook dan is pas het tabblad 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) zichtba
 
Elisa zei:
Het heeft met het volgende te maken alleen..........dat is een tip voor XP. Misschien heb je al wat aan de richting :)

Het wil nog wel eens gebeuren dat (nadat Windows XP opnieuw geinstalleerd is) de computer zichzelf niet automatisch uitschakelt.

Er verschijnt na het afsluiten een zwart scherm met daarop de tekst "u kunt nu de computer uitzetten".

Dit is te verhelpen door in het Configuratiescherm naar Energiebeheer te gaan en dan naar Eigenschappen voor Energiebeheer.
Ga vervolgens naar het tabblad APM en zet een vinkje voor "Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen"

Tegenwoordig heeft zo goed als elke computer ACPI wat een opvolger is van APM.
Wanneer ACPI actief is zal je die afsluitmelding ook niet krijgen.
Dus bovenstaande geldt alleen als je de APM geactiveerd hebt staan in het bios.
Ook dan is pas het tabblad 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) zichtba

Ik heb gegeken zo'n optie kan ik niet vinden in Windows 2000 :(
 
Het systeem moet wel automatisch afsluiten ondersteunen, als de pc dermate oud is, kan het een AT systeem zijn en gaat het niet werken. Met ATX moet het kunnen werken. Heb je al in het Bios gekeken of APM en ACPI op "Enabled" staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan