• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knopje gezocht in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gotty

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
Hoi,

Is er iemand die zin heeft om voor mij een knopje te maken om een waarde in een cel (voorzien van een formule) te kopieren en een aantal waardes in een cellenbereik te gelijkertijd te verwijderen? Zie bestandje voor voorbeeld.

Bijvoorbaat dank.

Bekijk bijlage Knopje gezocht.xls

Edit: Bestand toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Bv.
Code:
Sub tst()
 With Sheets("Blad1")
  .Range("G1") = .Range("B3")
  .Range("B7:B31").ClearContents
 End With
End Sub

Hoi hsv,

Bedankt voor je hulp, ik was alleen niet zo duidelijk, want ik wou de waarde in B3 kopieren naar het klembord zodat ik het in een bestandsnaam kan zetten van een bestand.

Hopelijk kun je me hier ook mee helpen. (vast wel ;))

Ik ben trouwens iets verder gekomen: Bekijk bijlage Knopje gezocht.xls

Laatst bewerkt:
Zoiets?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
   With Sheets("Blad1")
    .Range("B3").Copy
    .Range("B7:B31").ClearContents
   End With
  Application.CutCopyMode = False
 Application.DisplayClipboardWindow = True
End Sub

Nee eigenlijk niet, want ik wil de waarde (in dit geval: 10) kopiëren naar een bestandsnaam. Bijvoorbeeld: 10.xls , of 10.mpeg. En vanuit het klembord in Office kan ik niet kopiëren, altans ik zou niet weten hoe. Alvast bedankt voor nog meer hulp.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je wil dit bestand opslaan met de naam van de waarde van cel B3.

Nee dat niet, om precies te zijn gaat het om *.flv-bestanden.

Ik heb een beetje rond zitten zoeken en het moet volgens mij iets zijn van:
Code:
Private Sub CopyToClipboard_Click()
Maar ik weet niet waar ik hem er tussen moet zetten, het leegmaken van die tabel blijft wel gewoon gehandhaaft

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem: Bekijk bijlage Knopje gezocht.xls Ik druk op de button en ik ga naar een bestand, naam wijzigen, kopieren, plakken, 1 keer backspace anders geeft hij een foutmelding en dan ben ik klaar, zo wou ik het, heel erg bedankt voor je snelle hulp.

Hoi,

Er doet zicht toch weer een probleem voor, ik heb nu het originele bestand bijgevoegd en de tabel met privacygevoelige waarden vervangen door een artikellijst van een of andere webwinkel, dat deze waarden links zijn lijkt niets uit te maken omdat het bestand verder gaat met de waarden uit de tabel in F.

Als ik nu een aantal nieuwe tags aanmaak en klik op de knop, dan worden alle waarden in de tabel in B netjes verwijderd, en de waarde in C3 lijkt gekopieerd te worden, maar dat is toch niet het geval als ik het wil kopieren naar de naam van een bestand, niet dit *.xls-bestand. Zou het misschien kunnen dat de formule in C3 te lang is?

Bestandje: Bekijk bijlage bestandsnamen maken zonder privacygevoelige waarden.xls

Laatst bewerkt:
Ik heb net ergens gelezen dat je bestandsnaam 255 tekens mag bevatten, maar ik ben geen Pc expert.

Ik heb net ergens gelezen dat je bestandsnaam 255 tekens mag bevatten, maar ik ben geen Pc expert.

Dat klopt inderdaad, maar ook als ik 1 tag toevoeg kan ik deze niet kopieren.

Ik ben er alsnog uitgekomen, in een cel mag schijnbaar helemaal geen formule staan als je de waarde met vba wil kopieren.
Bovenste code is om de tabel leeg te maken en de waarde te kopieren naar een andere cel om hem alsnog te kopieren, en de onderste code is om hem daadwerkelijk te kopieren, dus ik werk met 2 knoppen, maar dat is niet zo'n probleem.
Code:
Sub tst()
Private Sub CommandButton1_Click()
 With Sheets("Blad1")
  .Range("C4") = .Range("C3")
  .Range("C6:C58").ClearContents
 End With
End Sub
------------------------------------------------------------------------------------
Private Sub CommandButton2_Click()
   With Sheets("Blad1")
    .Range("C4").Copy
   End With
End Sub

Hoi allemaal,

het betrof destijds een bestandje om op een makkelijke manier tag(s) toe te voegen aan een bestandsnaam, daar is dit bestandje uit gekomen waar ik heel gek mee ben: Bekijk bijlage bestandsnamen maken voor werk.xls.

Nu wil ik een ander soort tag toevoegen aan de bestandsnaam en heb dus dit bovenstaande bestand omgebouwd tot onderstaande bestand, ik heb de formules al goed, maar omdat ik geen verstand heb van vba kan ik de code niet veranderen, en het is nogal een lange code. Ik hoop dat iemand mij wil helpen met het wijzigen van deze code. Bekijk bijlage bestandsnamen maken voor afbeeldingen.xls.

Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan