• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knopje 'toevoegen'

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonie_beens

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Hallo mensen,

ik heb een voorraadlijst van 400 producten, gemaakt in excel 2003. Achter elk product wil ik een knopje maken, waarop ' toevoegen' staat, zodat, als ik erop klik, een nieuwe sheet wordt geopend, waarin desbetreffende onderdelen automatisch onder elkaar worden gezet.

is dit mogelijk? plz geef ook ff een hint hoe ik de code achter het knopje kan krijgen, middels vba....

Dank jullie wel voor het meedenken.

Groeten,

Antonie

Beste Antonie,

Wat bedoel je met " waarin desbetreffende onderdelen automatisch onder elkaar worden gezet."

Richard

Beste Antonie,

Wat bedoel je met " waarin desbetreffende onderdelen automatisch onder elkaar worden gezet."

Richard

De lijst bevat alle onderdelen die ik in voorraad heb. Voor elk nieuw project ben ik een aantal verschillende onderdelen nodig, die ik middels dat knopje wil kopieren naar een nieuwe sheet. Daar dienen alle onderdelen die ik heb geselecteerd onder elkaar te staan, waarna ik er afmetingen aan kan geven, die later worden gebruikt in AutoCAD.

dan denk ik dat een voorbeeldbestandje erg handig is, anders wordt het erg algemene VBA code.

In plaats van een woud aan knopjes:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Target.Copy Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End Sub

In plaats van een woud aan knopjes:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Target.Copy Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
End Sub

Maar hoe krijg ik dat in Excel geplakt?? Sorry hoor, maar ben nie voor niets junior gebruiker ;-)

Laatst bewerkt:
Alt-F11, dubbelklik op Blad1 (of sheet1)/ plak in rechterdeelscherm.

dubbelklikken op het te selecteren item kopieert het item naar het andere werkblad.

Laatst bewerkt:
Ik ga toch maar ff een voorbeeldbestand opgeven...

De bedoeling is dat alle info in een rij wordt gekopieerd naar een nieuw tabblad, daarom wilde ik knopjes. De plaats ervan mag in kolom A, dezekolom blijft vrij.
Please note: ik gebruik 7 tabbladen als categorieen. Daarom wil ik hem in een nieuw tabblad laten openen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zie bijlage

Dubbelklik op een item uit de lichtblauwe kolom (kolom G).
Het item wordt toegevoegd aan de items in werkblad 'lijst'.

Bijlagen

Dank, dank, dank, dit is gewoon exact wat ik bedoel!!! Een klein puntje nog: de ene keer doet ie het wel, en de andere keer niet. Ik heb geen idee wat er aan de hand is, maar als ik lekker bezig ben, blijkt ie alle waarden in rij 2 te zetten, dus overschrijft hij continue rij 2...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan