Knopjes werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo,

Ik heb een MSI GT683 231NL (http://content.hwigroup.net/images/products/xl/124804/msi_gt683231nl.jpg) en zoals je op het plaatje kunt zien heeft deze laptop boven het toetsenbord een aantal oranje lichtgevende touchscreen knopjes. De linker twee knopjes zijn "P1" (Cinema Pro II) en "Turbo" (Nvidia Overclock Tool 1.0.1010.2001) en het op een na rechtse knopje "Eco" doen het niet meer. Deze drie knopjes hebben bij mij altijd gewerkt, maar sinds vandaag doen ze het ineens niet meer. Ik heb gisteren wat geïnstalleerd en vandaag werkten die knopjes niet meer. Toen heb ik een herstelpunt genomen naar een aantal dagen terug. Mijn pc is nu weer normaal maar de knopjes doen het nog steeds niet.

Ik heb de software al geprobeerd te herinstalleren. Dit haalt ook niets uit. Bij het opstarten van de computer draait de software (CinemaProII.exe, Cinema ProII Controller.exe en NVIDIAOCAP.exe) gewoon op de achtergrond. Deze processen zijn te zien bij taakbeheer.

Mijn vraag is dus of iemand weet hoe ik deze knopjes moet fixen. De knopjes zelf lijken me echt niet stuk, aangezien ik niets vreemds met mijn laptop gedaan heb. Ook is het vreemd dat de rest het nog wel doet.

Alle hulp wordt gewaardeerd!
-Bas

Geen idee wat SCM is in deze link maar zou vlgs. die link de manier moeten zijn in Windows 8. [Die S-bar in andere versies van Windows.]

Hopelijk kun je o.b.v. bovenstaande informatie iets vinden, bijv. in Google etc.

Tijs.

Het is ongelofelijk maar tot mijn verbazing heeft dit echt mijn probleem opgelost. Alles werkt nu zelfs veel mooier en beter. Krijg zelfs een leuke animatie in beeld als ik de knopjes indruk.

Echt onwijs bedankt Tijs! Ik ben helemaal blij!!!!

-Bas

Wat heb je nu uiteindelijk geïnstalleerd? S-bar? SCM?
EDIT: Ik vermoed dat je toch S-bar hebt geïnstalleerd. Dat is wel verbazingwekkend, omdat voor jouw laptop Windows 8 standaard is? Overigens zou ik verwachten dat die S-bar software ook op Windows 8 zou (kunnen) werken.
EDIT2: Verder mooi dat je ermee verder bent gekomen. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nee! Mijn laptop komt standaard met Windows 7 Home Premium 64x! De S-bar heeft dus het probleem verholpen! Eerst had ik echter helemaal niets in de richting van zo'n balk. Ik heb nooit enige software of instellingen gezien... De knoppen werkten gewoon, maar op mijn beeldscherm was nooit te zien wat ik nou precies opstartte. Daarom was het voor mij ook moeilijk om te googlen naar een oplossing voor het probleem.

Bedankt voor de toelichting.

Graag nog deze vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, vijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan