Josno, wat je vraagt is best mogelijk, maar ingewikkelder. Wat denk je van dit voorstel?
Code:
Sub Destil()
If Range("C:C").Find("Destil") Is Nothing Then
MsgBox "Gezochte leverancier komt niet voor in het overzicht!", vbOKOnly, "Helaas..."
Exit Sub
End If
[rest van je codeblokje...]
End Sub
Als je iedere knopcode hiermee laat beginnen, krijgt de gebruiker na het klikken op een knop een melding als de naam niet voor komt in de tabel. De code wordt daarna dan ook afgebroken.
Je kan trouwens je codeblokjes direct in je 'knop bij klikken' zetten. Daar hoef je geen aparte subs meer bij te zetten waar je naar moet vewijzen...
Groet, Leo
Sorry voor de late reactie, ik ben ermee bezig geweest en dit is een oplossing echter zou ik toch graag gaan voor het activeren van de knop als de waarde voorkomt. Echter door dat ik zoek in een kolom die al een vert.zoek functie heeft vindt hij de waarde niet. de knoppen activeren gaat wel al ik in kolom N handmatig de waarde in toets niet als dit een waarde is van uit een formule
Knoppen aan uit VB die ik hanteer
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("N:N").Find("Destil") Is Nothing Then
CommandButton2.Enabled = False
Else
CommandButton2.Enabled = True
End If
If Range("N:N").Find("Wasco") Is Nothing Then
CommandButton1.Enabled = False
Else
CommandButton1.Enabled = True
End If
If Range("N:N").Find("Alcoo") Is Nothing Then
CommandButton3.Enabled = False
Else
CommandButton3.Enabled = True
End If
End Sub
De waarde van Alcoo, Destil en Wasco komt uit de formule die staat in N
=ALS(G2="";"";VERT.ZOEKEN(G2;'G:\VOC-Elst\Magazijn\Barcodescanner data\[Overzicht prijs_code Leverancier 2e-2008.xls]Voorblad'!$A:$E;4;0))
Is hier wat aan te doen of de waarde in kolom N kan gebruikt worden voor de activering of de waarde in kolom N wordt in een andere kolom die ik kan verbergen een automatisch waarde als tekst als kolom N wordt gevuld.
JoSno