Knoppen al dan niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ebaert

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2006
Hallo iedereen

Ik heb even de zoekfunctie geraadpleegd maar niet direct tot een antwoord gekomen.

Ik heb een formulier met subformulier (zie ook bijlage). In het subformulier zijn telkens 4 records (met een ja/nee veld) per naam in het hoofdformulier.
De bedoeling is nu als je bvb een naam hebt en in het subformulier 2 velden met JA, dan moet knop 3 verschijnen.
Zo heb je 0 velden met JA knop 1
1 veld met JA knop 2
2 velden met JA knop 3
3 velden met JA knop 4

Er is ergens een code voor in VBA met visisible true en de IF constructie, maar ik weet niet goed hoe ik ze moet opbouwen.

Dank bij voorbaat

Bekijk bijlage knoppenzichtbaar.zip

If niveau = 1 And lukt = True Then Forms!frmniveau!knop9.Visible = True else Forms!frmniveau!knop9.Visible = False

Dit is als bij niveau 1 het vinkje aan staat. En zo moet je logisch nadenken over je vervolgstappen. Volgens mij levert het nogal wat code op als je alles gaat uittypen

ok, ik zal het eens proberen, alvast bedankt voor de tip.
Waar plaats ik de code best? Bij laden van formulier?

mvg

kan je het anders het uwe eens terugsturen? want bij het eerst wat ik doe, krijg ik al een foutmelding :o

Ik heb het eens helemaal gemaakt en soms lukt het en soms niet. ik ben toch nog een paar dingen vergeten zeker

Zie jij ergens mijn fout zitten

mvg

Eli

Bijlagen

De bedoeling van het formulier is dat de gebruiker zelf er niets in wijzigt. Omdat die lukt of niet lukt afhankelijk is van andere formulieren.

Dus het werkt wel perfect met: na bijwerken van lukt, maar normaal als het formulier eenmaal open is wordt er niets meer bijgewerkt.

Wat wel is: als het formulier geopend is, komen er geen wijzigingen meer in lukt en blijft ook de naam dezelfde.
Weet je daar nog een oplossing voor?

mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan