knoppen in document niet printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Ik ben bezig met een sjabloon waarin gebruikers bij de diverse onderwerpen eigen tekst moeten typen. Om de gebruikers te helpen bij zaken waaraan ze moeten denken bij dat onderwerp wil ik een helpknopje maken in het sjabloon op de regel van het onderwerp. Wanneer de gebruiker dan op dat helpknopje drukt verschijnt hulp/tips enz. in een dialoogvenster. Die knop moet nu wel zichtbaar zijn in het sjabloon natuurlijk maar niet bij het afdrukken.

Is dit mogelijk? Heb al wat zoekwerk gedaan maar nog niets gevonden. Bedankt vast voor tips/opl.

volgens mij kan je bij de opties instellen wat wel en wat niet afgedrukt moet worden.

Hai, :D

Wat voor knop is het precies? (hoe is deze gemaakt)

Heb je al overwogen om de macro welke je start vanuit de knop te stoppen in de ingaande macro van het Formulier? (Werk je überhaupt met formuliervelden?)

Je kunt ook een custom werkbalk (Help) knop maken en deze kun je zo slim maken dat hij die teksten geeft welke jij wilt zien bij het geselecteerde veld? (kwestie van handig programmeren)

Maar persoonlijk zou ik nooit een knop maken fysiek in een document maar goed smaken verschillen...als je aangeeft wat voor knop het is zal ik eens voor je kijken..

Als je overigens in de opties bij afdrukken "Concept" Selecteerd dan zal de "knop" niet afgedrukt worden..

See Yah! :thumb:

Dag Joost,

Je moet je een rapport voorstellen met daarin bijvb 10 vaste onderwerpen. Per onderwerp typt de gebruiker zelf een verhaal. Nu staan er als hint bij elk onderwerp tips/aandachtspunten tussen []. Alle deze tips zou de gebruiker graag willen oproepen bij het betreffende onderwerp. Nu moet hij ze weghalen als hij/zij ze gelezen heeft. Een knopje oid bij het onderwerp kan een oplossing zijn.

Maar ik hoor graag van je andere ideeën. Bedankt vast voor het meedenken.

Jammer dat je niet verteld of je al met formuliervelden werkt...

Deze hebben namelijk de mogelijkheid om helptekst in de statusbalk weer te geven en in een Helpvenstertje...

In combinatie met een werkbalkknop en de methode Sendkeys kun je snel het helpvenster oproepen wanneer iemand daar behoefte aan heeft...

Simpel demootje is bijgevoegd..

Dus:
* als je in het veld staat zie je een tip in de statusbalk
* Druk je op F1 dan krijg je een helpvenster met wat je met dat veld moet doen..
* Naast de menubalk heb ik ook een custom knop gemaakt welke hetzelfde doet als F1 (Code om F1 te drukken) ;)

Succes! :thumb:

Bijlagen

Hallo Joost,

Het zijn documenten zonder formuliervelden. Nadeel van formuliervelden vind ik dat de documenten beveiligd moeten zijn. Gebruikers moeten van alles kunnen invoegen, plaatjes, tabellen enz.

Bedankt voor je gedane inzet.

Ah ok daarom vroeg ik het ook..enne graag gedaan hoor.

Wellicht kun je even een voorbeeld plaatsen van hoe je het nu doet dan kan ik kijken wat voor alternatieven er nog meer zijn..

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan