• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knoppen maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter r0lf
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

r0lf

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2009
Ik ben een newby in VBA/Excel en ik heb een, voor jullie misschien, eenvoudige vraag.

Ik heb twee tabbladen, 1 voorblad en 1 gegevensblad.

Op het voorblad kun je een deelnemersnr invullen, deze correspondeert dan met een rij op het gegevensblad de hele rij betreft dan de gegevens

Nu wil ik 3 knoppen op het voorblad die, wanneer je erop klikt, respectievelijk een waarde van 0,1 0,3 en 0,5 van het getal 10 afhaalt in een cel in de betreffende rij in het gegevensblad. Dus per klik een afname van het gegeven aantal.

Kan dit met een macro? Of moet dit op een andere manier. Als ik erover denk zou het, volgens mij niet moeilijk moeten zijn maar mij lukt het niet. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk verwoord.:confused:

Ik heb het bestand bijgevoegd, en ik heb er ook wat nieuwe knoppen aan toegevoegd. Knop sprong 1 zou moeten corresponderen met de kolommen van sprong 1, nieuwe deelnemer zou een blanco voorblad moeten weergeven maar wel een rij moeten zakken in het gegevensblad. Ik heb het bestand bijgevoegd wat het misschien iets duidelijker moet maken.. Zou diyt allemaal in Excel mogelijk zijn of kan ik het beter in Access maken??

Bekijk bijlage turnen.xlsm

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met "de betreffende rij"?
Je kan beter een voorbeeld document plaatsen.

Per rij komt het getal 10 twee keer voor. Met deze waarden wordt vervolgens niet verder gerekend. De hele werkmap oogt rommelig en onsamenhangend. Misschien kun je eerst eens wat meer structuur aanbrengen.

Per rij komt het getal 10 twee keer voor. Met deze waarden wordt vervolgens niet verder gerekend. De hele werkmap oogt rommelig en onsamenhangend. Misschien kun je eerst eens wat meer structuur aanbrengen.

Klopt helemaal. Ben druk bezig met het uiterlijk maar dat doet volgens mij niets aan de vraag af.

Een beginnetje gemaakt kijk maar eens of dit in de goede richting gaat.

Bijlagen

Het lijkt gek dat er een "+" staat, maar dat komt omdat er een minteken op de knop staat.

Code:
Sub reduceer()
Dim c As Range
Set c = Sheets("gegevensblad").Columns(1).Find(Range("a6"), , xlValues, xlWhole)
If Not c Is Nothing Then
 c.Offset(, 3) = c.Offset(, 3) + CDbl(Me.Shapes(Application.Caller).TextFrame.Characters.Text) 'texteffect.text werkt hier helaas niet
 c.Offset(, 11) = c.Offset(, 11) + CDbl(Me.Shapes(Application.Caller).TextFrame.Characters.Text)
End If
End Sub

Edit: @Cobbe was ver voor.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan