knoppen met "borders"

Status
Niet open voor verdere reacties.

ramona r

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
http://members.home.nl/m.embrechts/menu.htm

bovenstaande pagina heeft knoppen en daar staan (soms) roze lijntjes( border?) omheen en bij sommige knoppen zit daar zelfs een mouse over effect in.

Ik heb dit niet bewust zo gemaakt maar vind het wel een leuk effect en zou het graag bij alle knoppen hebben . In DW zie ik bij alle knoppen helemaal GEEN lijntjes , ook in FF of IE zijn ze anders.
Ik kan niet vinden hoe ik die lijntjes (borders) maak , waar moet ik wat invullen om die lijntjes te krijgen en dan mouse over/mouse out effect.

Laatst bewerkt:
zo te zien hebbe alle je knoppen roze borders en als je mouse in doet zie je een hondje. dit is zowel bij FF, IE en Chrome.
dus wat bedoel je precies?

als ik de pagina in FF open zie ik overal een roze border om de knoppen maar niet bij de 2de knop (dino foto's) , daar zie ik het pas als ik met muis erover ga.
dit effect zou ik eigenlijk op alle knoppen willen dus pas een roze rand bij mouse over.
dit is spontaan"" erin geslopen en weet dus niet hoe ik dat moet maken.

Hoi ramona,
Het snelste werkt, dit in je styles van de <head>:
Code:
a:link {
	color: #EDB0C3;
}

[I]in plaats van:[/I]

color: #F06;
}
Hiermee worden de donkerroze randjes in de normale stand lichtroze gekleurd, zo ongeveer in dezelfde tint als de achtergrond. Bij een muis over een item wordt ie dan donkerroze.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

ok , bedankt ga het proberen.....
dus wel op dezelfde plaats , dan verander ik alleen de kleurcode toch?

.style10 {font-size: large}
.style12 {font-size: medium}
}
a:visited {
color: #FCB0CA;

Laatst bewerkt:
Hallo ramona r :thumb:

Ik denk dat je het stippel lijntje dat rond de knop verschijnt als je er op klikt
Dit kan je aanpassen door in je css wat er nu staat
Code:
}
a:hover {
}
Het volgende toevoegen aan beide regels
Code:
        outline:none;
}
a:hover {
        outline:none; 
}

Hierdoor verwijder je de stippeltjes rond je knoppen
groetjes michelscot :cool:

gelukt, nu staan er bij mouse-over om alle knopen een roze border.(heb dus gedaan wat css hunter aangaf) Dat was mijn bedoeling. Ook zag ik dat de knop Ierland geen rollover-image had dus ook veranderd.
opgelost dus! bedankt voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan