• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knoppen tbv maken sprong in groot document

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
beste lezer,

Lees onderstaande icm het meegestuurde bestand.
De bovenste regels (3 in dit geval) zijn bevroren. Onder deze bevriezing komt een enorme brij aan gegevens, die alsmaar blijft groeien. Deze brij wordt her en der gescheiden door een soort 'hoofdstukjes', nu als voorbeeld "tekst1", "tekst2" en "tekst3" genoemd. In ieder hoofdstuk zullen regels worden toegevoegd. Met behulp van knoppen wil ik eenvoudig naar deze hoofdstukken, zonder eindeloos te scrollen. Nu heb ik deze knoppen voorzien van een eenvoudige macro die naar de betreffende cel verwijst waar dit hoofdstuk in staat. (A15, A24 en A159). Echter voeg ik een regel toe, dan schuift het hoofdstuk ook een regel op, maar in de macro zal geen verandering optreden. Dit werkt dus alleen als er geen regels toegevoegd hoeven te worden. Is dit op een andere manier te doen, bijvoorbeeld een macro die zoekt naar een unieke tekst, daar de bijbehorende cel van opspoort (die dus iedere keer wijzigt) en vervolgens naar die cel toegaat.

met vriendelijke groet,

Eric

Bijlagen

Voor zoiets werden hyperlinks in Excel ingevoerd.

Maak een benoemd bereik waarnaar je dan een snelkoppeling legt.

Regels erbij of weg doen dan de bereiken mee opschuiven.

Wigi

Voor zoiets werden hyperlinks in Excel ingevoerd.

Maak een benoemd bereik waarnaar je dan een snelkoppeling legt.

Regels erbij of weg doen dan de bereiken mee opschuiven.

Wigi

ik moet toegeven dat ik geen excelgoeroe ben, misschien iets meer toelichting aub.

alvast bedankt.

gr eric

Selecteer de cel waar je naartoe gaat springen.

Geef die cel een naam in het Naamvak, links van de formulebalk.

Vervolgens: Invoegen > Hyperlink > Plaats binnen dit bestand > en die naam aanklikken en OK doen.

Wigi

Selecteer de cel waar je naartoe gaat springen.

Geef die cel een naam in het Naamvak, links van de formulebalk.

Vervolgens: Invoegen > Hyperlink > Plaats binnen dit bestand > en die naam aanklikken en OK doen.

Wigi

bedankt, het kan soms zo makkelijk zijn.

mvg

eric

Wellicht ten overvloede maar je kan ook gebruik maken van een macro en de knoppen naar die macro verwijzen.
De macro zoekt de tekst die op de knop staat.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan