Knoppen van het alfabet??

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Op mijn formulier wil ik een knop maken waarbij ik alleen alle bedrijven zie die beginnen met de letter a. Nu weet ik dat ik dit kan doen door hier eerst een query van te maken en de knop op deze query ga baseren. Op zich is dit geen probleem maar ik wil voor elke letter van het alfabet een knop maken. Dit zou beteken dat ik voor elke letter een query moet gaan maken.

Heeft iemand een idee, hoe ik dit misschien sneller en makkelijker voor elkaar kan krijgen.

Groetjes Dirk

Dirk,

kijk eens naar de Noordenwind voorbeelddatabase.
Daarin staat een formulier "Customer Phone List" waarin je klanten kunt filteren op alfabet.
Werkt met macro's.

FESTER

Op het formulier van noorderwind staat precies wat ik bedoel. Echter wanneer ik het formulier open in ontwerpweergave en ik klik op een knop b.v. de A dan zie ik bij eigenschappen: gebeurtenissen: niet de code ook niet als ik m in visual basisc open. De knoppen heb ik ook al geprobeerd te kopieeren maar dat werkt ook niet.

Hoe kan ik dit als nog voor elkaar krijgen?

Laatst bewerkt:
De knoppen staan in een groepsvak.
Er is een Na Bijwerken gebeurtenis gedefinieerd op het groepsvak.
Deze gebeurtenis roept een macro aan.
In de macro wordt eea gefilterd.

FESTER

Dat zag ik inderdaad, maar wanneer ik dit ga kopieeren dan en ik pas de naam van het formulier aan dan werkt dit niet.

Dat zag ik inderdaad, maar wanneer ik dit ga kopieeren dan en ik pas de naam van het formulier aan dan werkt dit niet.

Zo simpel werkt dat niet ;)
Je zult ook de macro moeten aanpassen naar de namen van jouw objekten (tekstvelden).
En dat moet je echt ff zelf uitvogelen.

FESTER

zelfde probleem

heb de bd noorderwind bekeken en alles geprobeert maar krijg er kop nog staart aan.

waar komt de informatie in de makro vandaan ?

kan het maar niet ontleden

Je kunt ook eenmalig een query maken de sql kopieren.

dan een functie maken met een parameter (de letter) en dan via docm.runsql de sql code uitvoeren en je heb het zelfde maar dan in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan