• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knoppen voor vragenlijst in excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolanddamen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Hallo,

Ik heb een vragenlijst gemaakt in excell en nu wil ik deze door respondenten digitaal laten invullen. Nu wil ik graag weten of en hoe ik het formulier zo kan maken dat de respondent alleen maar het vakje of cirkeltje van het door hem gekozen antwoord aan hoeft te klikken en niet handmatig vakjes hoeft te gaan kleuren ofzo. Wie kan mij hiermee helpen. Volgens mij moet dit kunnen in excel. Alvast bedankt voor de hulp / tips!

Er zijn mogelijkheden te over..
Je kunt mbv VBA (een macro) een formulier maken waarin je selecties laat maken en antwoorden laat invullen/aanvinken. Je hebt dan zelfs de mogelijkheid om deze gegevens met een knopje naar je toe te laten mailen. Dit maakt het invullen en verwerken van je enquette zeer makkelijk. Het kost echter wel even werk alvorens je zover bent en je hebt enige kennis van macro's nodig.

Een andere optie is het maken van vakjes/vinkjes en rondjes met behulp van de werkbalk formulieren.
Klik op beeld-werkbalken-formulieren om deze zichtbaar te maken.
Van verschillende formulieren heeft microsoft enkele mooie voorbeelden, ik heb deze als bijlage toegevoegd.

Hopelijk helpt dit je een stukje opweg

John

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan