knoppenbalk in Nero 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

freebee

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hoi,
Ik heb Nero 7 geinstalleerd en er zitten helemaal geen knoppen in dit programma. (bijv. de knop voor document openen, branden etc.) In de help-functie kan ik hier niets over vinden, maar deze knoppen moeten er wel zijn, want in de schermafbeeldingen in de "help" staan ze wel.

Wie kan mij hiermee helpen?

Vermoedelijk heb jij standaard geïnstalleerd?
Dan start 7 altijd met (de m.i. ietwat infantiel grafische omgeving van) Smart Start.

Je kunt alle onderdelen ook gewoon op de ouderwetse losse manier starten door naar de Nero map te gaan. Voor het "hoofdprogramma" met knoppenbalk start je

C:\Program Files\Nero\Nero 7\Core\nero.exe

waarbij ik dus niet weet of de mapstructuur bij jouw installatie hetzelfde is als de mijne. Zoek in ieder geval binnen Nero naar Nero.exe.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tip, ik heb hem inderdaad "standaard" geinstalleeerd....

ga nu proberen of het zo lukt om het op te lossen...

Als je die nero.exe vindt en dubbelklikt, krijg je het ouderwetse standaard Nero "moeilijke" scherm te zien. Wellicht vonden vele users dat een lastig te starten scherm, vandaar dat Ahead vermoedelijk de (wederom naar mijn bescheiden mening) infantiele moederschil rond alle tooltjes heeft gebouwd.

Ik heb het op deze manier geprobeerd, maar helaas geen resultaat. Nog steeds geen knoppen.
Ik heb ook Nero inmiddels eerst uninstalled en opnieuw met de uitgebreide versie geinstalleerd, maar helaas nog steeds geen knoppen....

Wie heeft er nog een ander idee?

Doe eens een screendumpje van het scherm wat je wél krijgt. Dan kan ik mij er wat bij voorstellen.

screendump

Sorry, het is al gelukt.....hierbij de screendump

Bijlagen

• screendump nero.JPG
    screendump nero.JPG
    88,3 KB · Weergaven: 36
D'a's toch een kwestie van klikken op "Beeld" en dan "Wërkbalken" en "Statusbalk" aanklikken?

die staan aan.....kijk maar....
Dat is juist het vreemde. Ze zijn aangevinkt, maar verschijnen niet!

Mijn zwager die het programma van dezelfde CD heeft geinstalleerd, heeft dit probleem niet. Dus het kan ook niet aan het programma liggen.

Bijlagen

• screendump nero met menu beeld.JPG
    screendump nero met menu beeld.JPG
    99,9 KB · Weergaven: 41
M.i. nog 2 opties: óf je hebt ooit in de Windows weergave "gerommeld"? óf even het programma de-installeren en weer her-installeren.

Voor de 2e keer gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd, maar helaas....
En ik zou niet eens weten hoe ik moet rommelen in de windows weergave, dus dat lijkt me ook niet.
Is dit een gevalletje hopeloos? en moet ik het maar opgeven?

Met "rommelen" bedoelde ik eigenlijk meer het rechtsklikken op het buroblad, vervolgens naar de instellingen gaan en daar "iets" veranderen : thema's / werkbalk kleuren etc. etc. Daar iets aanpassen kán gevolgen hebben voor de weergave van beeldelementen in sommige applicaties.

Hoe zit het met Officeapplicaties zoals Word, Excel etc. Zijn daar alle werkbalken gewoon zichtbaar?

Is er nu niemand met Nero 6 die even kan "inspringen"? Ik kan de zaak niet simuleren dus ook niet echt adviseren (anders dan uit mijn hoofd / losse pols)

Ik heb niets gewijzigd in Windows instellingen...
In Word en Excel zie ik wel de statusbalk en werkbalken weergegeven.

Dan kán het bijna niet anders dan Nero moet gewoon zijn ballen tonen ;) :D (balken

ha,ha :)
ik heb het tegen hem gezegd, maar hij is er niet van onder de indruk....:confused:

Ik kom erop terug, ik zal eens naar een Nero 6 kijken op een pc die ik straks ga "zien".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan