Knoppix 5.1.1 vragen ?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

brownmouse

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
hallo
ik heb laatst knoppix 5.1.1 gedoawnload maar ik heb een paar vragen...?
als ik knoppix opstart dan gaat alles weer op[nieuw en als ik de instellingen dan opsla dan gaat het netzohard weer..
en hoe kan ik me met knoppix registreren om acounds aan de maken dat je moet inlogen?????

pleaz reageer snel

Onderste zin weghalen, niemand wil gepusht worden.:evil:

Knoppix live kun je verder niets mee, moet je hem installeren en dan werkt hij net zo als een andere Linux distibutie.

Hoi hoi.

Knoppix is een Live cd, dit wil zeggen hij start op zoals hij geconfigureerd is op de cd.
Instellingen worden niet opgeslagen omdat alles vanaf de cd word gestart en ingelezen.
Wil je toch eens proberen met Linux.
Probeer dan eens Ubuntu, deze is erg gemakkelijk te installeren en gebruiksvriendelijk.

Succes! :thumb:

Je geeft niet aan, of je knoppix als live-cd (gebruikelijk) of als geïnstalleerde versie (ongebruikelijk, maar kan wel) hebt staan.
Zoals al geschreven, als LIVE-CD onthoudt ie niks: er wordt een RAM-drive aangemaakt en dat blijft in het geheugen totdat de pc wordt uitgezet.
Wél kun je accounts aanmaken, handig voor een netwerkfunctie. Die mogelijkheden met duidelijke uitleg staan in het knoppix-menu direct naast het KDE-startmenu.
Knoppix Live-CD/DVD is een onmisbaar hulpmiddel voor herstel van je mswin partities en de gegevens daarop, maar zou hem zeker niet aanraden voor dagelijks gebruik; daarvoor zijn de menu's veel te slordig opgebouwd. M.a.w. hou de Live-CD/DVD naast je pc, en geniet ervan wanneer er iets misgaat met je echte installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan