Knoppix probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

nico200

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Hallo Linuxgebruikers,

Ik heb Knoppix gedownload en gerund op mijn computer. Alles werkt perfect.... behalve dan dat ik geen aansluiting krijg op het internet. Ik probeer te configureren maar er gaat iets fout. Dit is wat er gebeurt.
Allereerst bij het opstarten van Knoppix verschijnen er foutbooschappen:
"Insmod: insmod: a module named atm already exists
insmod: insmod: speedtch failed
Insmod: a module named speedtch already exists
insmod: insmod/lib/modules 2.4.24 - xfs/kernel/drivers/usb/speedtch.0 failed
insmod: insmod speedtch failed"

Nu is speedtch mijn ADSL-modem. Tot zover snap ik het wel. Het opstarten lukt niettemin en ik probeer binnen Knoppix zelf de internettoegang te configureren. Ik krijg daarbij drie foutboodschappen. Ik heb daarvan drie screenshots gemaakt (zie attachments).

Goed, ik begrijp ongeveer wel wat er aan de hand is, maar ik weet niet wat ik er aan kan doen. Iemand een idee? Bij voorbaat dank.

Groeten,
Nico

Bijlagen

• internet1.jpg
    internet1.jpg
    17,8 KB · Weergaven: 37
En nu de andere foutboodschappen:

Bijlagen

• internet3.jpg
    internet3.jpg
    21 KB · Weergaven: 20
De laatste:

Bijlagen

• internet.jpg
    internet.jpg
    69,5 KB · Weergaven: 23
Zelf runde ik ooit Knoppix via de cd-rom en niet vanuit je HD, en het heeft, inclusief het internetten, goed gewerkt.

Mijn internetverbinding indertijd(ook via ADSL met een Alcatel modem) had knoppix zelf niet geconfigureerd, maar die maakte gebruik v.d. internetverbinding die ik al had.

Dus, als je al een internetverbinding hebt, dan moet er verder geen problemen meer opleveren. Je kunt met Knoppix in feite direct aan de slag.

Op dit moment draai ik geen Knoppix meer, maar wissel ik zo nu en dan van verscheidene distributies.

Dennis.

Hallo Dennis,

Ook ik gebruik Knoppix vanaf CD-rom maar toch krijg ik foutmeldingen bij het opstarten. Ik weet niet wat er fout is. Vandaar de vermelding van de foutmeldingen bij deze vraag.

Nico.

Bij de eerste bijlage zou je op Yes moeten klikken. Je had op No geklikt, dit blijkt namelijk uit je 2e bijlage.

Verder vertelt bijlage 2, dat er mogelijk een pppoe proces aan de gang is.
Je zou dit process eventueel middels het commando "Kill process-id"
kunnen "killen", het afstoppen van dat process.

De allerlaatste bijlage geeft je de mogelijkeid om een bepaald soort verbinding aan te makem. Je hebt voor pppoe gekozen, en het wordt je verder
gevraagd de daarvoor benodigde drivers(modules) te laden.

De allereerste optie (i386-base drivers) lijkt mij het meest voor de hand liggende optie. Zelf weet ik niet hoe het verder moet. Ik heb dat menu nog nooit eerder
gebruikt.

Maar je kunt de instelling van de verbinding, vóór Knoppix, die je al had gewoon overnemen.

Ik hoop dat het je gaat lukken, ik weet voor dit probleem ook niet zo gauw een oplossing
te vinden.

Dennis.

Hallo Dennis,

Bedankt voor je antwoord. Het is toch interessant om erop terug te komen: Ik denk dat het een driver probleem is voor mijn modem. Knoppix constateert waarschijnlijk een windowsdriver. Ik heb dus een Linuxdriver nodig. Ik heb een Speedtouch 330. Ik heb op de site van Speedtouch gekeken en daar vind ik zowaar een linuxdriver. Ik ben naar het forum van Linux gegaan en ik heb daar gevraagd hoe zo'n driver te installeren onder Knoppix. Dit is de link:
http://www.knoppix.net/forum/viewtopic.php?t=9985

Groeten,
Nico.

Hallo Nico200,

Sorry, dat ik je niet verder kan helpen.

Met mijn Knoppix versie 3.2 indertijd verliep alles vlekkeloos. Men hoeft slechts de Knoppix cd in de cd-rom drive (bios natuurlijk op cd zetten) te doen en alles , ook de internetverbinding, werkt gewoon.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan