Knoppix: Waar en hoe groot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Kan iemand mij vertellen waar ik knoppix kan downloaden en hoeveel Mb
dit vertegenwoordigd.

Als ik naar een ftp ga zie ik daar een ganse reeks mogelijkheden om te
downloaden, maar weet niet welke aan te klikken.

Ik wil knoppix gebruiken om eventueel een 0x00000024 Ntfs.sys error in XP te verhelpen.

Bedankt.

Hier kan je een ISO file downloaden van Knoppix.
http://www.knoppix.nl/
De file is ongeveer 73 Mb
Als je lid bent van HCC kan je een Nederlandse versie kopen voor €2,- Daar staan dan nog een aantal toepassingen bij.

Bedankt.

Welk is het verschil tussen de versies "knoppix_3.6-2004-12-08-EN "iso sha1" (73) en "iso.sha1.asc 416. Is dit de groote van het bestand ?

Indien ja, is voor hetgeen ik er wil mee aanvangen (73) voldoende.

Kan ik dit gewoon downloaden op CD ?

Kan dit ook met Easy DVD&CD creator ?

Ik heb namelijk Nero niet.

Ik gebruik nooit Easy DVD&CD creator, maar vrijwel ieder goed brandprogramma kan ISO files branden.
Anders is er wel een free-/shareware brandprogramma te downloaden.

Geplaatst door tuurke
Bedankt.

Welk is het verschil tussen de versies "knoppix_3.6-2004-12-08-EN "iso sha1" (73) en "iso.sha1.asc 416. Is dit de groote van het bestand ?

Indien ja, is voor hetgeen ik er wil mee aanvangen (73) voldoende.

Kan ik dit gewoon downloaden op CD ?

Het iso.sha1 bestand bevat een sha1 checksum van het iso bestand (dat is een getal wat de uitkomst is van een berekening op dat bestand) en daarmee kan je controleren of het bestand wat je gedownload hebt goed is.
Het iso.sha1.asc bestand is een met gpg (open-source PGP) ondertekend bestand met de inhoud van iso.sha1. Daarmee kan je, als je de public key hebt van degene die het ondertekend heeft, controleren of het bestand wel afkomstig is van diegene.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan