Knoppix

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corossi

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
Ik heb Knoppix 3.2 (zat een keer op een CD bij een tijdschrift).
Kan ik deze op mijn computer installeren?? Ik heb al meerdere partities op mijn schijf.

Is het ook mogelijk om de meeste windows programma's en de nieuwste games voor windows op linux te spelen??
Ik heb namelijk Knoppix al uitgeprobeerd door mn computer de booten van de CD, maar als k dan Wine configureerde kon k nog steeds geen Windows programma starten. Ik heb Windows 2000 en 98 in FA32 bestandssysteem.

M.b.t. je eerste vraag vond ik dit met Google. Op de overige heb ik zo geen antwoord.

knopix hoef je niet te instaleren!
dat is het mooie van knopix die kun je gewoon vanaf de cd draaien.

dus cd erin dubbelklik en draaien, meer niet.

een eenvoudige manier om te zien wat linux te bieden heeft

veel succes

windows en linux gaan niet samen, windows spellen,programma's, enz. draaien niet onder linux

gr Ron

Laatst bewerkt:
Er zijn sommige spellen die al wel onder linux draaien met winex ze hebben blijkbaar nogal probs bij wine om direct x na te maken.
Doom 3 runt anders heel gemakkelijk op linux id soft geeft zelf support voor linux :p

Ik zou knoppix niet aanraden als je echt linux wil gaan gebruiken ze zeggen wel dat je deze distro nadien op je hd kan zetten maarja. Dan zou ik liever gaan voor debian of suse (heel erg makkelijk bij de overstap alle config zit in yast)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan