Kobishi wireless router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja het is de WR 224 T
heb toch om mijn oude PC nog een 5 tal screenprints gevonden. Stuur me even een mail enm dan stuur ik ze door (5x pdf)

Groeten Snarf
 
Geplaatst door upsidaisy
heb je de kobishi wel ingesteld als Acces Point ?
anders krijg je wer het bekende router/router verhaal.
Nou heeft mijn buurjongen ook eens zo'n gehad.misschien heeft die nog doc.

Wacht even. Hoe stel ik mijn Kobishi in als Acces Point?
Ik heb precies hetzelfde gedaan met mijn Kobishi als voordat mijn oude modem kapot ging en ik die Zyxel kreeg.
Misschien nog een herkenning voor deskundigen. Waarom lukt het me wel om in mijn Kobishi-configuratie te komen vanaf een draadloze computer (die van mijn zoon in de kamer hiernaast), maar niet vanaf mijn eigen computer, die notabene met een draad aan de Kobishi verbonden is. Ik ben dus de enige die NIET draadloos is. Wat is dat toch allemaal verdraaid ingewikkeld. Maar ik geef het nog niet helemaal op.
 
Heb je de Zyxel ingesteld als modem ? Je kunt dan namelijk je Kobishi gewoon erachter hangen als router met draadloos.
 
Geplaatst door upsidaisy
Wat je zou kunnen doen is de Zyxel alleen als modem laten werken.Hoe je dit moet doen staat hier:

http://www.zyxel.nl/p650/z010.html

Laat even weten of het werkt

Het lukt me (nog) niet om in mijn Zyxel te komen, zoals het me evenmin lukt om vanaf mijn computer in de Kobishi te komen. Wel heb ik een vast IP-adres ingesteld op mijn computer, watn dat is nodig voor Telnet, maar ik krijg geen verbinding.
Ook mijn Norton uitgezet, maar op een of andere manier krijg ik de Norton Internet Worm beveiliging niet uitgeschakeld. Dat zou het ook nog kunnen zijn.
Windows blijft dus aangeven, dat ik een firewall heb, terwijl ik Norton zowel als Windows firewall heb uitgezet.
 
Geplaatst door upsidaisy
Welke Norton variant heb je ? NAV of NIS of ..

beide! NAV + NIS 2004
Maar ik heb (kort) 2005 (legaal!) geinstalleerd, maar dat werkte niet goed. Daar zit die Internet Worm Security in. Blijkbaar blijft daar iets van achter, want ik heb alles al een paar keer opnieuw geinstalleerd en verwijderd, maar Windows beveiligingscentrum blijft deze Norton Internet Worm Security melden als firewall, ook als ik NAV en NIS heb uitgezet. Weer een probleem erbij: hoe krijg je die NIWS weg?
 
Upsidaisy, het is me gelukt om in mijn Zyxel-configuratie te komen via Telnet, spannend! Hij staat ingesteld als bridge en niet als router. Dat lijkt dus goed.
Zijn we nu uitgeprocedeerd? Nee, want het is nog steeds niet gelukt.:(
 
Heb je nu je Kobishi met netwerkkabel aangesloten en op je Kobishi en op je computer ?
 
Geplaatst door upsidaisy
Heb je nu je Kobishi met netwerkkabel aangesloten en op je Kobishi en op je computer ?

ISDN->ADSL->Zyxel bridge->Kobishi wireless router->PC
maar werkt helaas niet: geen internet. Zonder Kobishi ertussen: wel internet (na 1 seconde).

Ik kreeg van iemand anders te horen dat het submasker nooit 255.255.252.0 kan zijn, maar als ik ipconfig geef krijg ik echt die getallenreeks en niet 255.255.255.0 Weet je daar toevallig ook iets van? Want jij weet ZO VEEL
:D
groet Ad
 
Veel ? Ach je probeert te helpen.

Idd het is altijd 255.255.255.0 Moet even spitten wat dat kan zijn.
Jammer dat die Kobishi failliet is.Eigenlijk hadden we nog een beetje hulp van hun nodig.
 
Geplaatst door upsidaisy
Veel ? Ach je probeert te helpen.

Idd het is altijd 255.255.255.0 Moet even spitten wat dat kan zijn.
Jammer dat die Kobishi failliet is.Eigenlijk hadden we nog een beetje hulp van hun nodig.

Ik ga het bijna opgeven en een andere wireless router kopen, maar dat is duur en dan gaat het misschien nog niet werken. Ik weet het langzamerhand niet meer. We hebben alle mogelijkheden geprobeerd in de instellingen van de router en worden nu een beetje gek van de IP-adressen, gateway en subnetmaskers.....:confused:
 
Dankzij Snarf54 handleiding lijk ik er nu een stuk dichterbij gekomen te zijn. Ik heb alle instellingen gewist door de router te resetten zoals in de handleiding staat beschreven. Daarna Ipadres, subnetmasker en standaardgateway ingevuld. Ook MAC-adres gekloond en DNS-servers ingevoerd. Het lijkt het nu te doen, ook mijn andere computers in huis.
De verbinding valt nog elk halfuur a een uur uit en dan moet ik weer de Kobishi resetten en daarna werkt het weer.
Ik kreeg ergens juist de tip om de Zyxel als router in te stellen ipv als bridge omdat vermoedelijk mijn "oude" Copperjet ook als router ingesteld is geweest. Hoe ingewikkeld kan iets zijn?
Ik Houd je op de hoogte in de hoop dat ook iemand anders er ooit iets aan heeft.
groeten Ad
 
In mijn Kobishi wireless router heb je de optie om het MACadres te klonen. Tot nu toe vulde ik daar mijn PC-MACadres in, maar nu heb ik het MACadres van de Kobishi wireless zelf ingevuld. Kijken of de verbinding nu langer dan drie kwartier in stand blijft.
 
Ik heb zojuist de firma Pirox gebeld, die alle support had overgenomen op de producten van Kobishi. Helaas zijn ook zij hiermee gestopt en Kobishi-gebruikers kunnen nu dus nergens meer terecht. Het wordt tijd voor een paar mooie webpagina's om alle Kobishi-gebruikers te helpen, maar wie kan en wil zoiets opzetten?
 
Ik heb een extra ethernetkaart in mijn computer gestopt en daar de Kobishi op aangesloten. Het enige nadeel is dat mijn computer aan moet staan om de andere computers internet te verlenen. Maar het werkt, zowel internet als ons netwerk.
Van Anabella (andere draad) kreeg ik te horen dat ik het fysiek adres van het modem had moeten klonen in mijn Kobishi wirelessrouter. Laat dat nou het ENIGE zijn dat ik nog niet had geprobeerd! Maar ik ga het niet meer doen ook. Ik ben het zat! Het werkt en ik vind het best!
maar heel erg bedankt voor alle hulp, upsidaisy en snarf54. Jullie zijn kanjers.
met de hartelijke groeten van Ad Murck
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan