koel pasta

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
Berichten
1.368
ik heb net een processor vervangen
heb nog geen nieuwe pasta erop gedaan
en nu wordt ie 50 graden
het gaat om en pentium 4 socket 478 2.80 GHZ (zat nog pasta op)
hoe moet ik dat doen nog niet eerder gedaan nml
gewoon in het midden een drup en klaar of moet het anders
alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
hoi
idd een drup op het midden.
ter grootte van speldenknop is voldoende.
 
het is ook wel de bedoeling dat je de cpu eerst schoonmaak met pasta remover of alcohol.
daarna een heel klein beetje nieuw pasta er op dus niet te veel anders werk het dus avarechts en krijg je geke temps
 
ik laat het wel doen is net zo duur
en weet tenminste dat het goed is
Thnx voor de hulp :thumb:
 
het is ook wel de bedoeling dat je de cpu eerst schoonmaak met pasta remover of alcohol.
daarna een heel klein beetje nieuw pasta er op dus niet te veel anders werk het dus avarechts en krijg je geke temps

Is dat echt van belang?:eek:
Ik doe dit anders nooit.
 
het is wel het beste ja.

oude koelpasta laten zitten en dan weer nieuwe erop gaat tenkoste van de warmte geleiding...
 
koop redelijke vloeibare koelpasta smeer langs een zijde wat en pak een oude pinpas of iets wat er oplijkt en smeer het met de pinpas over de cpu
 
koop redelijke vloeibare koelpasta smeer langs een zijde wat en pak een oude pinpas of iets wat er oplijkt en smeer het met de pinpas over de cpu
Sorry, maar dit is niet de goed manier. Een druppel net even kleiner dan een rijstkorrel is voldoende. Niet smeren de heatsink zorgt wel dat het voldoende verspreid.

Langs de zijde smeren, geeft juist niet het goede effect. De core van de processor zit namelijk in het midden en daar wordt het het warmste.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan