koelblok asus geforce

Status
Niet open voor verdere reacties.

emertoerik

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
ik heb nu al een tijdje in mijn zelfbouw pc een asus nvidia geforce 9600 gso zitten, dit bevalt goed alleen heb ik mijn twijfels over de koeling. er zit een vrij fors blok met fan op. alleen vind ik deze wat te groot, hij maakt lawaai en de kaart zelf word aardig warm, en de rest van de pc loopt hierdoor ook vrij warm. als ik de kaart eruit haal en de onboard vga gebruik dan kunnen de casefan en de cpu fan alles rond de 40 graden houden met fan settings op slow. als ik de kaart erin zet kunnen de fans de boel amper 55 graden houden met settings op full.

is er een manier om die kaart koeler en stiller te maken? n passief blok zou ideaal zijn maar volgensmij straald dat weer teveel warmte in me kast. extra casefan kan niet want ik heb op me bord maar een connector.

ik weet dat er een tijdje terug ook een topic was over dit onderwerp, maar ik heb een andere kaart.

nog even een paar foto s:

12239318.jpg

12239277.jpg

12239287.jpg

12239293.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een aftermarket VGA cooler ?

Deze bv; KLIK

Je kan het misschien niet goed zien, maar de zalman heeft een veel groter koeloppervlak dan de stockkoeler.
Dat kan je zien aan de dunnere koelribben, en het grotere aantal.
En zalman staat er om bekend; stil, goed koelcapaciteit.

Laatst bewerkt:
als ik zo naar die fan kijk zitten er daar beugels onder. dat past en niet op mijn kaart en niet in mijn kast. ik heb dat andere topic nog even doorspit, en ik heb een ongeveer gelijk soort bevestiging.

en er staat vga cooler, het maakt dan niet uit dat mijn kaart dual dvi heeft en geen vga?

Laatst bewerkt:
Volgens de website van Zalman zal deze cooler wél moeten passen; KLIK
Daar staan ook de maten bij die belangrijk zijn.
Ik denk dat je ongeveer hetzelfde uitkomt als de huidige koeler.

En met vga cooler wordt over het algemeen een videokaartkoeler bedoeld, dus dat heeft niets met de dvi uitgangen te maken.

Een eventuele passieve koeler is natuurlijk nog groter ( lees veel groter ) dus dan kan je ervan uit gaan dat die écht niet past, geen optie dus.

oke bedankt. heb hem vanmiddag helemaal uit elkaargehaald. plastic bescherming eraf, fan eraf. de vier schroeven van het blok los en toen gebeurde er niks, dus ik proberen pinnen los te draaien, wou niet. ik geef er een tikje op en komt me plots dat blok los. oude koelpasta zat muurvast op t ding, heel voorzichtig met schroevendraaier eraf gehaald, nieuwe pasta erop en alles weer inelkaar. wel wat stiller en settings kunnen weer op normaal, maar toch te lawaaiig.

zal me dan nog maar eens in die aangeraden fan verdiepen.

gaat niet werken, ik kan geen derde fan aansluiten op mijn moederbord. en ik kan niet makkelijk bij de achterkant van mijn pc dus n controller gaat niet werken.

Hallo

"gaat niet werken, ik kan geen derde fan aansluiten op mijn moederbord"

Deze fan bezit een molex connector ???:o

Molex splitter mocht deze nodig zijn:

http://www.benl.ebay.be/itm/2-Way-4...uting_CablesConnectors_RL&hash=item2c59c05d24

" en ik kan niet makkelijk bij de achterkant van mijn pc dus n controller gaat niet werken"

Nergens is er volgens mij sprake van een controller , wat niet bij de achterkant van uw p.c. kunnen , is mij een raadsel...

Peter

Hallo

"gaat niet werken, ik kan geen derde fan aansluiten op mijn moederbord"

Deze fan bezit een molex connector ???:o

Molex splitter mocht deze nodig zijn:

http://www.benl.ebay.be/itm/2-Way-4...uting_CablesConnectors_RL&hash=item2c59c05d24

" en ik kan niet makkelijk bij de achterkant van mijn pc dus n controller gaat niet werken"

Nergens is er volgens mij sprake van een controller , wat niet bij de achterkant van uw p.c. kunnen , is mij een raadsel...

Peter

ja deze gaat dus rechstreeks op de voeding, maar zonder controller loopt ie dan altijd op full, en dat wil ik niet. de twee fans die aangesloten zijn op t mb worden aangestuurd met quiet fan.

de pc staat onder het buro, en alle stekkers die naar onderen lopen zijn net te kort om de pc ver genoeg naar voren te schuiven.

ik denk dat ik sowieso het blok ga vervangen, en mischien ook de kast.

koelblok voor kaart word nu definitief vervangen, de kast ook. later mischien cpu koeler ook.

ik lees over kasten die standaart een fan controller ingebouwd hebben aan de voorkant, hoeveel fans kun je daar op aansluiten?

had vandaag uitval, van pc. alles loopt nu maar weer op full.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan