Koeler aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dierickbart

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2003
Bestaat er software om uw koeler trager en sneller te laten blazen? Mn koeler blaast harder alst warm is. Maar kan ik dat zelf ook wat regelen?

Geplaatst door dierickbart
Bestaat er software om uw koeler trager en sneller te laten blazen? Mn koeler blaast harder alst warm is. Maar kan ik dat zelf ook wat regelen?

Er is een programma zoals Speedfan 4.24 (indien sensoren aanwezig) waarmee je de fans handmatig kan regelen. Dit is een optie! Bij voorkeur gewoon automatische laten regelen (S.M.A.R.T).

Als je fans harder gaan draaien is dit natuurlijk om je pc op de juiste temperatuur te behouden. Zodra de ingestelde waarde is bereikt zullen de fans wat gas terug nemen om stroom te besparen en minder geluid te maken.

Speedfan 4.24.
http://www.almico.com/sfdownload.php

Laatst bewerkt:
Eigelijk zou ik er, als ik jou was, niets aan veranderen. Als ze harder gaan blazen dan betekent dat dat de processor heter wordt. Als de processor te heet wordt gaat ie kapot.

Geplaatst door Systemizer X100
Eigelijk zou ik er, als ik jou was, niets aan veranderen. Als ze harder gaan blazen dan betekent dat dat de processor heter wordt. Als de processor te heet wordt gaat ie kapot.

Ben ik het mee eens.. je moet wel precies weten wat je doet als je hier mee bezig bent.
Als het om een laptop gaat raadt ik het al helemaal af. Laptops bezitten vaak van zichzelf al koelingprogramma's, daarom blazen ze niet de hele tijd. Op het moment dat je hiermee gaat klooien raakt het originele systeem in de war en kan er serieuze schade van komen.

Geplaatst door Systemizer X100

das raar ... als de koelers harder blazen wordt de processor warmer ????

Geplaatst door de jean

das raar ... als de koelers harder blazen wordt de processor warmer ????

Nee, de koelers blazen harder OMDAT de processor warmer wordt.
Er staat ook

Geplaatst door dierickbart
het is vooral bij het gamen, maar dan overdrijft die echt hoor!!
Logisch bij het gamen wordt er erg veel van de processor gevraagd. Zeker ook nu de temperaturen buiten/binnen hoog zijn.

Mijn laptop doet niks anders dan koelen als ik bijvoorbeeld FarCry speel. Het is echt wel normaal hoor.

Een wat late reactie op die laptop.... wegens vakantie :D
en daar heb ik mijn laptop open laten schroeven door held. Je gelooft niet wat daar voor een stof in zat :eek: Ik heb dus nu weer een zachte zoemer :) ondanks de hete dagen.

Goede vakantie gehad?

Ja stof in laptops.. bah. Maar het helpt dus wel degelijk als je hem even schoon maakt.

Prima, dank je :)

Ja, ondanks dat het een arbeidsintensieve klus is ( je moet in mijn geval de halve laptop slopen) is het resultaat verbluffend en zeer aan te raden als je het gevoel hebt dat je laptop wel erg hard zijn koelbest aan het doen is en de laptop de dingen ernaast aan het verwarmen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan