Koeler Aldi pc 1.8GHz vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

@temptation

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 aug 2002
Hoi mensen, ik zit met een probleem.
Mijn bijna 3 jaar oude pctje maakt zóveel herrie, dat mijn huisarts mij heeft aangeraden om minder achter de pc te gaan zitten.:(
Nu kan ik mezelf hier niet in vinden en wil ik graag mijn koeler vervangen door een papst om zo de geluidsproduktie te in te drukken.

Volgens een medewerker van gsc op hun forum mag de koeler gewoon vervangen worden zonder verlies van garantie op de rest v.d. pc mits je het zaakje maar niet verneukt en dus degelijk handelt. Dit zou dus verder geen problemen op hoeven leveren...

Nu ik heb echter totaal geen ervaring hiermee, dus ik zit met wat vraagjes:

Wie kan mij wat tips/handleiding geven?
Welke koeler(papst lieft) is er geschikt voor mijn pc?
Ik las op het gsc forum ook een mogelijkheid het toerental te verlagen mbv een potentiometer, hoeveel kost zoiets en is dit meer aan te raden dan de koeler te vervangen?

TIA voor alle info alvast!

Laatst bewerkt:
De koeler (fan) in mijn Aldi pc heb ik ook vervangen
(4 jr.). Waar je even naar moet kijken is of het een los vierkant Fannetje is die met 4 parkers vastzit ofdat het een hele unit is (boxed). Het is niet moelijk maar je moet toch wel een beetje handig zijn.
Ik hoor het wel.
Het gebeurd veel dat hij dicht zit met stof, het mooiste is uitblazen met perslucht (fannnetje met een vinger vasthouden anders gaat hij op hol).

Laatst bewerkt:
Ik zie 4 schroefjes aan de zijkanten van de koeler en een best groot koelblok:)

Als ik de koeler eraf haal/schroef, kan ik dan gewoon de nieuwe papst er opduwen en vastschroeven of heb ik een nieuw blokje nodig?

Laatst bewerkt:
Als je het fannetje los kan schroeven van het koelblok dan kan hij blijven zitten want dan moet je weer aan de gang met koelpasta. Ga met de koeler naar een PC zaak en vraag een low noise koeler (een stille dus).