Koeler HP Schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil het zelf doen ik weet, inhoudelijk wel wat meer over laptops, maar k wil het zelf ook graag leren, als het niet lukt kan ik het nog altijd naar een technicus brengen.

En even onder de kraan afspoelen zodat al het stof eruit loopt is geen optie?

Maar ik vraag juist hoe je het wel kan doen, ik neem aan dat jullie hier zijn om mensen te helpen. En niet om grappen te maken?

Altijd serieus zijn is echt onmogelijk.................. zeker als het nog 10 weken duurt voordat je pas vakantie hebt...........................

Waarom schoonmaken , dit is in principe niet nodig , of maakt hij veel herrie ?
Begin er niet aan , alles is zo compact , je doet vaak meer kwaad dan goed .
Als jij het toch zelf wil doen , vraag dan bij een aardige computerwinkel met reparatieafdeling of jij eens mag meekijken als zij een laptop repareren .
Heb ik ook gedaan en mijn conclusie was , laptop niet zelf repareren .
Hans

HIj wordt namelijk heel snel heet, en ik denk dat er stof bij de koeler is gekomen, daardoor valt hij snel uit en is die overhit

Maar ik vraag juist hoe je het wel kan doen, ik neem aan dat jullie hier zijn om mensen te helpen. En niet om grappen te maken?

Oké, daar gaan we dan maar weer: als je de accu verwijdert, wordt dan niet de één of andere blokkering weggenomen, of kan die na het verwijderen van de accu worden weggenomen door het bewegen / schuiven van één of ander regelaartje in het accu compartiment, zodat wél de bodemplaat verwijderd kan worden?

E.e.a. in samenhang met het verwijderen van het andere dekseltje en speuren naar een lipje / hendeltje o.i.d. onder dat kapje nabij het chassis?

Laatst bewerkt:
Dit is wel erg ingewikkeld zoals je het nu zegt, maar ik heb de accu weggenomen en nu, kan je niet wat meer specifieker uitleggen.

Helaas, ik heb zo'n ding zelf nog niet eerder geopereerd, maar ik kan mij zo voorstellen dat na het verwijderen van de zichtbare schroefjes er ergens verborgen nog een paar schroefjes zitten (zoals bijv. in het accu compartiment)

Heb je nog garantie , dan kan je beter de laptop niet openmaken
Garantie vervalt dan meestal

Bedankt voor je antwoord, ik denk dat het zo niet echt werkt, ik denk dat ik delaptop maatr in de koelkast ga zetten, zodat het stof bevriest en daarna met een stofzuier er flink van langsgeven, zodat er nooit meer stof kan ontstaan in geen 1000 jaar!!!
Ik ga hem even er flink van langsgeven stomme laptop dat die is.
Bedankt nogmaals.

Download hier even de complete service manual staan alle bevestegingen in aan gegeven die je los moet draaien.;)
Door het klepje te verwijderen waar je bij de geheugens kunt komen kun je al veel stof van je processorkoelre verwijderen
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00637497.pdf

Laatst bewerkt:
Beste,

Ik heb de instructies doorgelezen en het is verstandiger om het aan een technicus te geven.

Bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan