Koeler maakt herrie bij opstarten door kou

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud83

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2008
Hallo,

Ik heb mijn computer beneden staan, aangesloten op mijn TV.

Als het koud is in huis, en ik zet de computer voor het eerst aan,
dan begint hij keihard te zoemen, en zie ik deze melding op mijn scherm:

Ik heb de computer open gemaakt, en het lijkt de koeler van mijn processor te zijn die op hol slaat.

Als ik dan 5 minuten wacht, tot de koeler weer normaal geluid maakt, en ik zet de computer uit en dan weer aan dan start hij weer normaal op.

In de zomer heb ik hier geen last van, alleen als het koud is in mijn huis (wat vaak zo is, want ik woon in een heel oud huis).
Dit probleem heb ik sinds ik in dit huis woon, een jaar ongeveer, hiervoor woonde ik in een flat waar het meestal warm was.

Wat ik vreemd vind, is dat het juist lijkt alsof hij overhit is, maar dit gebeurd dus alleen als het koud is.

Weet iemand hoe dit kan, en of dit te verhelpen is (behalve dan de verwarming hoger te zetten)?

Groeten Ruud

Hoi,

Zo te zien ziet hij je hd niet, even de aansluitingen controleren en anders denk je moederbord, hd of voeding niet top

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb de aansluitingen al eens gecontroleerd toen hij het voor het eerst deed.
Heb alles los gekoppeld, en weer vast gemaakt, maar daar lag het niet aan.

Maar hij doet het ook alleen als hij lang uit heeft gestaan, en het koud is, het lijkt alsof hij eerst moet opwarmen of zoiets.
Als hij eenmaal normaal opgestart is, dan doet hij het prima, dat vind ik juist zo vreemd.

Ik heb het probleem ook al een jaar nu, en het word ook niet erger, als het warm is in huis dan heb ik helemaal geen problemen.

Hoi,

Lijkt op een slecht contact wanneer hij warm is er je er geen last van hebt dan verdenk ik je moederbord daarvan lastig te vinden denk ik . Om zeker te weten ander voeding ergens te lenen en eventueel een andere hd blijft hij het doen dan moederbord los contact.

En anders pc mee onder de dekens:P

Laatst bewerkt:
Hallo

Dit:

"Maar hij doet het ook alleen als hij lang uit heeft gestaan, en het koud is, het lijkt alsof hij eerst moet opwarmen of zoiets.
Als hij eenmaal normaal opgestart is, dan doet hij het prima, dat vind ik juist zo vreemd."

Is een indikatie dat er 1 of meerdere defekte(uitgedroogde) condensatoren in de voeding aanwezig zijn.

Probeer eens met een andere ruilvoeding.

Peter

Oke, ik zal eens proberen om er een andere voeding in te doen (die heb ik alleen hier niet liggen).

Bedankt voor jullie antwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan