Koeler van m'n VGA maakt zoemend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans84

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2003
Berichten
57
Hallo

Ik heb sinds 2 maanden een ATI Radeon 9600 Pro videokaart op m'n systeem.
Maar ong. 1 week na aanschaf van dit kaart, begon de koeler/ventilator na het opstarten van de pc, een zoemend geluid te produceren wat ongeveer 1 min. duurde.

Ik ben toen naar de pc winkel gegaan, en daar een nieuwe gekregen.

Sinds kort heb ik weer hetzelfde stomme zoemende geluid bij het opstarten

Weet jullie mischien hoe dit komt???

Ik heb een P4p800 moederbord
P4 3.0 Ghz
512 MB werkgeheugen
 
Kijk eens of er vuil op of bij het ventilatortje te zien is.

Kijk ook eens of het ventilatortje goed vast zit(voorzichtig).
 
Welk merk videokaart?

Onthou dat de kaart erg warm kan worden tijdens het zware werk. De fan die erop zit begint harder te draaien om het zaakje koel te houden. En hoe harder de fan draait, hoe meer ''herrie'' hij gaat maken.
 
De videokaart is van Sapphire, zoals ik al heb gezegd, maakt het een herrie bij het opstarten gedurende 1 minuut. Daarna gaat dat zoemende geluid weer over.

En hij is zo goed als nieuw!!
 
is het niet je moederbord die dat geluid maakt
heb je een koeler op je moederbord??? of de koeler van de procescor, dat heb ik ook gehad duurde ook een minute of zo. voordat het voorbij was
 
Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit lag achteraf niet aan mijn videokaart, maar aan de koeler van het moederbord (MSI). Haal je VGA eens uit de pc en start hem dan eens op en kijk of het geluid dan nog aanwezig is. Vrijwel zeker dat dit het probleem is. Een nieuw koelertje voor een MB kost een paar euro.

Succes
 
Geplaatst door jogu42
Ik heb hetzelfde probleem gehad en dit lag achteraf niet aan mijn videokaart, maar aan de koeler van het moederbord (MSI). Haal je VGA eens uit de pc en start hem dan eens op en kijk of het geluid dan nog aanwezig is. Vrijwel zeker dat dit het probleem is. Een nieuw koelertje voor een MB kost een paar euro.

Succes

Ja, je bedoeld de chipset-koeler zeker? Op mijn MSI KT3 zit niet eens een chipset-koeler en dat ding wordt nog niet heet. :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan