koeler van videokaart blijft op 60 % draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
toen ik me pc weer klaar had gekregen had ik xp pro erop gezet en het eerste wat ik heb ik gedaan zijn de drivers installeren toen alles klaar was heb ik de pc geherstart maar toen xp geladen was en er zoon schermpje komt van asus smartdoctor gaat de koeler gelijk op 60 % draaien:confused:
het is niet zo erg voor de temperatuur want die is nu 47 graden idle maar het maakt toch veel lawaai.
het gaat om asus EAH4850

wie weet een oplossing?

greetz,
kevin10

Download Speedfan.

Met dit handige freeware programmatje heb je alle controle over je fans...

Suc6 ;),

Karim

Lijkt me redelijk dat bij 47 °C de koeler aan het werk gaat. En hij probeert hem kennelijk op die 47 °C te houden en heeft daar 60% van de fan snelheid voor nodig. Allemaal niet zo bijzonder.

Wat ik me wel afvraag is of de luchtdoorstroming in je kast voldoende is.

@karimbizid: werkt dat ook goed voor je videokaart?

Ron

ik heb gister net nieuwe koelers erin gezet een voorin die de lucht erin zuigt en een achterin die de lucht eruit blaast en een Zalman CNPS7500-Cu LED voor de processor
als ik smartdoctor wat op de installatie cd staat van de videokaart installeer gaat die op 60 of 100% draaien en als ik hem weer deinstalleer gaat die gewoon normaal draaien maar word die idle 70 á 80 graden en stressed 90 graden ongeveer

@karimbizid: werkt dat ook goed voor je videokaart?

Er is wel een mogelijkheid om de fans van je videokaart ook te beheren, maar of hij direct de fan van je videokaart toevoegd aan de lijst van fans weet ik niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan