koeler voor i7 3770

Status
Niet open voor verdere reacties.

petje11

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2002
Hallo allemaal,

Wat is een goede koeler voor mijn i7?
Ik render nogal wt video's en mijn cpu word daar een beetje warm van. Zo'n 80 graden.
Hij maakt dan ook nogal wat lawaai.
Nu zit de stockkoeler erop maar die is blijkbaar niet voor zijn taak geschikt.

Alvast bedankt.

Mijn budget is ongeveer 75€ en bij mijn systeem kun je mijn kast vinden.
Is het misschien ook handig om nog wat extra fans in mijn kast te zetten?
Dit omdat er maar 1 inzit. Ik kan nog 3 extra 120mm fans kwijt. 2 aan d bovenkant en 1achterop.
Hoe krijg ik dan de beste airflow? De voeding zit onderin en voorin zit nog een 120mm fan.

Laatst bewerkt:
80 gaden is een beetje hoog voor een intel.
Een bios update kan hier ook helpen om de simpele reden dat de temperatuur verkeerd wordt weergegeven.
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn eigen computer

Dan is een fan achterop monteren als outtake geen slecht idee. Alleen die outtake met de stockcooler nog gewoon op je processor gaat al enorm veel schelen gok ik zo ;) Als je 75 euro beschikbaar hebt, dan zou ik dit Mugen 3 halen en nog een stille fan als outtake. Dan houd je uiteraard wat over, maar dat geeft toch niet? Je moet namelijk heel veel meer gaan uitgeven eer je ietsje meer prestatie hebt qua koeling ;)

Voor zover ik zo snel kan vinden, is je pc kast 21cm breed, dus dat moet wel goed komen. Als een mugen niet past is dat meestal door de hoogte en de computerkast dus niet breed genoeg is. (Mugen is ongeveer 16cm hoog, dus moet zeker passen als je kast ook echt 21cm breed is).

verschil tussen de mugen 3 en H80 is er niet...
de H80 verplaatst de hitte alleen naar de zijkant van de kast voor de rest koelen ze even goed...

Mooi, dan word het dus de mugen 3 + een stille fan. Zit er nog veschil in fans qua geluid? En welke zou voor mij dan de beste zijn? Er hoeft geen lichtje in. Dat interreseert me niet.

goed betaalbare en behoorlijk stille fans zijn de nexus real silent fans. Echter kan het altijd nog stiller, maar dan gaan de prijzen ook snel omhoog (richting 20 euro/fan).

Voor zover ik zo snel kan vinden, is je pc kast 21cm breed, dus dat moet wel goed komen. Als een mugen niet past is dat meestal door de hoogte en de computerkast dus niet breed genoeg is. (Mugen is ongeveer 16cm hoog, dus moet zeker passen als je kast ook echt 21cm breed is).

Ik denk dat je naar de verkeerde kast hebt gekeken. Mijn kast is 19cm breed, vanaf het mobo tot de rand is ong. 15,5cm
Het is een Coolermaster Elite 431.
Het gaat om 'mijn pc-tje' bij mijn systemen.

Ben zelf even aan het zoeken geweest. Het zou moeten kunnen. Volgens coolermaster zelf.
Maximum Compatibility VGA card length: 315mm / 12.4 inch
CPU cooler height: 163mm / 6.4 inch

Laatst bewerkt:
Inderdaad bij het verkeerde systeem gekeken op je profiel :P Moet passen dan dus :)

Las alleen bij een review dat ik het mobo er helemaal uit moet halen omdat er in mijn backpanel geen gat zit. Maar dat maakt niet uit. Heb ik wat te doen.

Ik heb ze besteld de mugen 3 en een nexus silent fan. Het zal mij benieuwen, ik word hier op het moment een beetje doof.........:D
Ik zal dat 'blauwe systeem' ff uit mijn systemen halen. Die heb ik nog wel maar ligt hier toch alleen maar te verstoffen.

Laatst bewerkt:
80 gaden is een beetje hoog voor een intel.
Een bios update kan hier ook helpen om de simpele reden dat de temperatuur verkeerd wordt weergegeven.
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn eigen computer

Sorry dat ik zo laat op jou reageer, maar ik denk dat mijn temperaturen wel kloppen , idle is ie maar 35 gr.
En op het moment van renderen is mijn processor ook 100% bezig @ 3700mhz

Zo, de mugen en de extra fan zitten erin. Dat scheelt enorm. hij blijft nu stressed onder de 50 gr

Wat een gepruts om die mugen erin te krijgen zeg. Mijn backpanel kan er niet uit, er zit wel een gat in, maar ik moest toch het hele moederbord eruit halen.:P:eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan